komsi komsi sommar..

Sprudlat av lycka över vädret idag. Kunde inte motstå ett leende när jag vid halv fem steg utanför portarna och kände sol och varma vindar. Hade egentligen bara lust att caba ned, men fick tänka ett steg längre och på min sjuka hals. Det var med motvilliga steg jag gick upp för trappan till lägenheten. Jag hade hellre stannat ute och luktat på det nyklippta gräset och buskarna som blommar fina rosa blommor här utanför.
Balkongdörren öppnades och in kom frisk luft och blev återigen så förvånad över att det faktiskt var varma vindar.
Hällde i mig lite soppa. Cyklade ned till vattentornet och mötte upp Fia, Persan och lilla Albin. Drack en öl. Det spelades lite musik från biblioteket, några paddlade förbi på lugna Systraströmmen och ett par var ute och joggade i shorts och linne. Det kändes som att sommaren kom över en natt och i morgon har jag hört att den ska försvinna igen och ersättas av regnet. Damn it!


Bild tagen förra sommaren.



/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0