Noosa

Jag har nu varit i Noosa ett par dagar. Jag fortsatter min resa uppat langs kusten i morgon.
I gar startade jag dagen med en power walk pa stranden och med musik i oronen kunde jag knappt kanna mig lyckligare, dar jag sag solen ga upp och soldis sakta la sig over kustremsan. Jag sjong pa Walking on a dream med Empire of the sun. Senare pa dagen blev det lite surf och forutom att jag hade varldens minsta brada som jag knappast kunde briljera pa, sa brande jag mig pa jellys. Sa det blev inget langvarigt besok i vattnet.
  Jag matar bocker som flaskor pa ett pantband och kanner mig fakstiskt valdigt avslappnad.
I gar kvall var jag pa Avatar i 3D och aven om just formatet inte imponerade pa mig (har blivit lite picky efter att ha akt Simpson riden och sett Jim Carrey i A Christmas Carol!) sa alskade jag saklart filmen. Den hade nastan allt.

Nej men, nu ska jag gora lite lunch och sedan lagga mig i hangmattan och lasa vidare. Sedan kanske ta bussen in till stan for att roa mig med fonstershopping!


/Moa


Surfers Paradise

Jag kom igar. Bodde ihop med tre svettiga killar fran England respektive Kanada, i varldens varmaste rum och i kanske Australiens hardaste sang!? Men nu ska jag inte vara negativ. Det blev sa mycket battre av att svalka av sig i havet har nere och bada i vagorna idag. Dessutom kom Tracey runt tvahugget fran Byron Bay och vi stack ned till stranden igen. Sedan upp till rummet och duschade och ikvall kopte vi gronsaker och dipp och stack aterigen ned till stranden. Var supermysigt. Vi hade tjejsnack och i morgon ska hon och jag till en vattenpark. Ska bli hur kul som helst. Jag njuter av varmen, som jag inte riktigt haft med mig pa resan forran nu i Australien.
Tyvarr har jag inte surfat sa mycket som jag har velat, men det har varit katastrofvagor och i dem vill jag inte ge mig ut i.


Heja KFF, ha en trevlig helg och god natt!

How to almost kill a spider

Jag ar kvar i Byron. Trivs som loppan pa katten.
De senaste dagarna har inneburit surfing pa hog niva (not!), vindrickande och bbq.
Jag ar i gott sallskap och har traffat manniskor fran alla varldens horn.
Igar blev det filmtittande med mina rumskompisar och senare jakt efter en spindel som fick oss alla att fa kalla karar! Tracy kom sedan hem och fick syn pa den och dodade den som att hon aldrig hade gjort annat. Men sa ar hon ju en Aussie Girl ocksa.
Jag och Tracy funderar pa att dra harifran pa onsdag. Da blir det Surfers Paradise. Vi far se om det ar nagot att ha eller om det ar overskattat, som manga sager!









/M

RSS 2.0