-2010

Jag brukar ju göra en sammanfattning av det gångna året.
Det känns inte så kul att göra en sammanfattning, då det här året har varit det jobbigaste av mina 23 år.

Det började bra.
För ett år sedan, exakt, var jag i Nya Zeeland. Vi var på nordöstra sidan av nordön i Gisborne på Rhythm And Vines Festivalen. Det var en väldigt häftig upplevelse. Dels för att det var så fruktansvärt vackert med dalar och berg. Dels för att det var rave och jag tror aldrig jag har sett så mycket påverkade människor leva för en sak (eller två faktiskt; dans och droger). Alla var som galna när Moby gick upp på scen och sjöng Porcelain, In my heart, Natural Blues mfl. Vi kände oss mest höga på livet (och alkoholen).
Tiden i N.Z gick fort och jag landade i Australien, där jag var en månad. Jag önskar dock att jag hade haft mer tid där, det är alldeles för stort för att hinna se en fjärdedel av landet på en månad. Men jag hann träffa mycket härliga människor och jag upplevde Australia Day och antal städer, även om det hastades igenom.
Jag reste till Bali och träffade Judit och Fia. Vi solade, surfade och drack öl i en månads tid.

Jag kom hem. Började jobba på Telenor igen, efter många år.

I halvlek började den tunga delen av året.
Min kära storebror valde att lämna oss. Vilket har lett till den största sorgen i mitt liv.
Och när jag ser sammanfattande på 2010, så är det detta jag förknippar det med, trots det att året faktiskt började väldigt bra. Men det är ju så, sorg har en tendens att ta över.
Men jag försöker att inte sätta sorgen på en piedestal, men självklart måste den också få ta sin tid att läka.

Jag jobbade på. Flyttade in i Robins lägenhet.
Jag började plugga en kurs; Kortfilmsproduktion.
I och med det så har all tid gått åt det. Plugg, jobb, plugg, jobb.
Men någon gång under allt plugg och jobb så valde jag att skaffa en katt, Stella.
Vilket jag är mycket nöjd över, trots att vi har haft våra duster.

Och på ett ungefär, så var detta mitt 2010.


Nu ser jag fram emot 2011.

/M


Kommentarer
Postat av: Dad

Vilken bra, och samtidigt rörande sammanfattning av ditt år som gått. Du är en glad, snygg, smart, humoristisk och ödmjuk tjej, och jag kan se din framtid: du kommer att skratta tills du får tårar i ögonen.

Love

2011-01-01 @ 09:23:07
Postat av: Mu

Så fint skrivet.



Älskar dig.



Mu

2011-01-02 @ 09:26:21
Postat av: Moa

Älskar er :)

2011-01-03 @ 00:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0