Om att vara barn igen - show me how to live

Ëfter två timmars lekande, krypandes i tunnlar, rutschekane-åkande och studsmattehoppande var jag helt slut. Förutom att jag märkte att konditionen inte var på samma nivå som en tioårings, så skav mina armbågar och knäskålar. För min storlek är ju inte heller densamma som en tioårings.
Jag och Thilda var alltså på Leos Lekland. Jag visste inte att de hade gjort om Spelefanten till nöje för barn. Jag berättade för Thilda att när jag var yngre hade jag haft gymnastik där. Spelat fotboll, tennnis, innebandy och allt möjligt. Hon tittade på mig med stora ögon. Jag fortsatte... Oj oj oj, om det ändå hade funnits något sånt här när jag var liten. Jag lyssnade på vad jag nyss hade sagt. För inte bara lät jag gammal utan dessutom fanns det en uns av bitterhet.


Nåja. Vi 80-talister hade ju Ölandsdjurpark, simhallen, lekplatser och fantasin. Enkelt, men vi byggde upp en hel värld kring det. 


Dagens planer är att fika med Judit, packa och sedan dra till Gotland...








/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0