Go helg

På fredagen efter jobbet åkte jag, min pappa och farbror Jari ut till Broakulla där min farmor bor. Spenderade kvällen i massagestolen framför Den siste samurajen. Somnade vid halv elva hugget och upp i ottan dagen därpå. Jag och pappa tog bilen in till Emmaboda för att besöka det gamla glasbruket som de nu gjort om till bowlinghall, tyvärr var det stängt. Vi körde vidare och tankade hos Runes Bensin. Jag fick en t-shirt där det står just Runes Bensin på. Fick en idé om att börja samla på mack-tröjor!
Vi körde till ett ödelagt Rasslebygd. Vände, körde hem till farmor igen. Fördrev tiden i solen tillsammans med en gitarrspelande pappa och en cykelmekaniker till farbror. Åt. Körde till Nybro. Corvetteträff. Tittade och drömde om fina bilar. Kom hem. Drack ett glas sima. Ringde Fia- inget svar! Torkade av dammtäckta hyllor. Åt tacos. Drack lite öl. Drack lite whisky. Somnade. Söndag. Uppe vid halv nio. Powerwalk. Söndagsfrukost. Dammsög. Tvättade kläder. Åt lunch.

Planer för kvällen... Köra ut till pappa med Mia och Rikard. Spela gitarr. Sjunga. Köra hem. Läsa. Sova. Voila- måndag!

M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0