Känns lite som måndag va?

Men fredag är det. Det är Kristi's himmelfärd som har satt djupa veck i mitt schedule. Helt nödvändigt med röd dag, men ack så jobbigt att inte känna "Friday I'm in love"-känslan. Det har snarare känts som måndag, hur jävla kul är det då?
  Idag körde jag ett "måndag-är-min-sista-dag"-race till många av mina stamkunder (nä fy, vad nasty det lät!) och till de leverantörer jag känner bäst. Ja, man kan väl egentligen bara konstatera att jag verkar ha gjort ett gott intryck på många. Det är kul. Men det blir nästan lite sorgligt samtidigt för att många uttrycker sig så gulligt.
T.ex. den lilla blonda tjejen som jämt köper prince mild i 10-pack. "Oh nei, du er ju så koselig". Eller frukt & grönt leverantören som jämt skiner som en sol och ropar "Hallå Sverige, hur är läget?" på 20 meters avstånd, "Men va fan, du kan ju inte bara sluta? Nu är ju den bästa tiden i Norge!". Eller den glada kvinnan som påminner om någon, som jag inte kan sätta fingret på, "Är måndag din sista dag? Då måste jag ju komma in då, så jag får träffa dig en sista gång!"
Oh yes, det har flödat liknande kommentarer hela dagen och jag blir varm i hjärtat. Jag tar åt mig, för det bör man väl? Jag har ju varit en del av deras liv, då vi träffats nästan varje dag. Förmodligen har jag lyst upp deras stund på Rema och de har gjort mitt jobb betydligt mycket roligare.



Ikväll ska vi dra till en nyöppnad restaurang som heter Bistro Bar Og Scene.
Jag och alla mina sambosar.
Det spöregnar ute och Elin konstaterade precis hur mysigt det är att ligga inne då. Jag kan inte annat än hålla med:)

Moa


Kommentarer
Postat av: Elin

ja va sorligt, moa på rema drar vidare! jag ska aldrig mer handla där ;) eller en sista runda o köpa öl imon, sen får det var nog! inget rema utan moa

o fasen va det regnar ja! kooos här inne :)

2009-05-22 @ 16:37:09
Postat av: Mu

Det där måste va en gammal bild....eller har pricken gjort återtåg????



Snart är du hemma hjärtat.



kram kram

2009-05-24 @ 15:58:50
Postat av: Moa

yes, gammal bild. är ju brunett och utan prick:) ja, underbart. vill hem nuuu :/ poss

2009-05-24 @ 16:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0