Biltur genom Oslo

Jag gick upp mot turkbutiken. Ganska kallt i luften, men ändå behagligt sådär. Rent i luften.
Kollade husnumrena. 16. Här var det. Här stod bussen parkerad.
Jag tittade skeptiskt på den. En handikappsanpassad minibuss med automat. T hade inte kommit ännu. Kom att tänka på att det var tur att jag hade kört lite automat innan, så det inte skulle bli helt nytt och en katastrofal motgång.
 En minibuss kom framglidande mot mig och stannade. Nu kom hon. Nu gällde det.
Jag stoppade in två Extra i munnen och började frenetiskt tugga. Nervös! Jag? Nej då!
  Allt på plats?
T? -check!
Bälte? -Check!
Ratten på? Check!
Motorn på? Check!
Och så gasa, då kör vi!

Genom Grunelukka och alla trikkar, men det var inte svårt när det väl kom till kritan. Lite different rules än Sverige, men det förklarade T för mig.

I sängen halv två. Jag somnade på en sekund.

Fint väder idag! I like alot.

Dags för Rema. Ikväll ska jag och Fia slappa till någon bra film. Gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0