BillyJard

Nu är solen här. Igår började jag dagen med att äta frulle på balkongen. Det såg ut så här...

Och det var precis lika mysigt som det ser ut.

Solade i några timmar. Sedan hookade jag upp med Mia. Vi tog en biltur ut på landet och när vi sedan återvände hem var vi så sultna att vi tog oss en matbit. Följande ting skedde under kvällen...
Öldrickande. Fotboll. Biljard. Snusjakt. Tedrickande.


Mia är en duktig biljardspelare. 1-1.

Idag har jag och Fia varit på Stensberg och lyssnat på en föreläsning. Det var riktigt tråkigt och alla höll på att somna, fick i princip torka bort dregel som hängde på Fias haka. Sedan kom vi hem. Satt på balkongen och drack kaffe och solade våra bara kroppar. Mia var här också.
Klockan blev ett och jag och Fia drog tillbaka till Stensberg, där vi hade lyftteknik. Känns sådär kul när man har varit där 2 gånger tidigare och hört exakt samma grejer. Följande exempel har utspelats varje år...
"Nu sitter ni på  en stol. Om ni reser på er, hur gör ni då?" undrar "läraren".
Varpå duktiga lyssnare svarar från olika håll i salen.
"Placerar fötterna framför stolen" ropar någon. "Just precis, du sätter ihop fötterna innan du reser på dig! Hur gör man sen då?" svarar "läraren".
"Sen böjer man på ryggen", hör man från ett annat håll. "Precis, du lutar dig framåt! Är det något mer du gör?" undrar läraren en tredje gång.
Det blir tyst i salen. Jag är så less på detta, varje år, VARJE ÅR är det så här. "Ja du hjälper ju till med armarna!" utropar jag. Jag blir så trött. Visst, det är superbra att vi får lyftteknik. Jag vill ju inte gärna skada min rygg ännu mer. Men någon slags variation på "utbildningen" skulle ju kanske kunna vara en idé? Istället för att "lärarna" varje år tar fram sitt manus och säger samma sak. År efter år. Hoppas jag slipper det nästa år! Jag vill inte..

Nu är jag äntligen hemma. Solen har försvunnit. Östen ligger framför mig. Han är lite sulten på love, tror jag.

Ikväll blir det mer häng, med mitt tjejgäng. Moa, Mia och Fia. Vi ska spela biljard och bara mysa.

Over and out.

Moe


Kommentarer
Postat av: MOA

Du är underbar på att skriva, men håll dig till sanningen det var JAG som fick torka dregel ut din mun:P



Naturgodis o mys ikväll. PUSS love



Ps. slutar du blogga då jävla d.s

2009-06-17 @ 18:02:56
Postat av: fia :)

haha, de va ändå jag som skrev innan o skrev MOA? hur mår jag ?

2009-06-17 @ 18:03:55
Postat av: Elin

Tyckte jag skymtade "MOA"-glaset där uppe ;P det hänger me även i kalmar! Underbart ;)



haha bra kommenterat Fia! :P

2009-06-17 @ 18:59:27
Postat av: isabel

åh vad mysigt..jag vill också vara meeed!



ps 1, fan avd störd du är fia



ps 2, moa!! vad klent med EN macka till frukost?

2009-06-17 @ 20:18:50
Postat av: Mia

Sjukt trevlig dag o kväll måste jag säga! o du moa, vad hände egentligen med biljardet? vi måste ju veta vem som är kungen o vinner den eftertraktade snusen!

2009-06-17 @ 23:36:07
Postat av: fia :) INTE MOA

haha. Ja mindre lyckat :P

Men seriöst. den där första kommentaren var ändå moa som skrev till sig själv och råkade glömma ta bort bevisen. skylla allt på mig sen är sådär snällt ;)

2009-06-18 @ 23:25:10
Postat av: Moa till FIA:)

haha, men håll dig till sanningen för fan FIA (jag tror jag döööööööör!:P) 1.) Det var jag som torkade dregel på dig! 2.) Inte fan sitter jag och kommenterar på min egna blogg, FÖRUTOM ytterst sällan..När det kommer tillfällen som dessa då jag får chansen att svara på era roliga kommentarer. hahaha. Att du är förvirrad, kan jag ikke rå för. Men va ikke skuffert, var så snill.:) PUSS

2009-06-18 @ 23:51:33
Postat av: Moa till...

Elin! Visst fasen fick glaset följa med hem till Kalmar. Det mår mycket bra här, jag tar hand om det väl. Jag lovar. Det hälsar så gott förresten, från diskmaskinen:) Allt bra. Blir kul att du kommer till kalmar, jobbar ju! Men tittar förbi imon kväll.



Isabel! Men kom då :) Jag bjuder på frulle en stekig morgon:)



Mia! Biljarden tar vi efter Denmark. Då ska vi se vem som är mästaren:)



PUSSSS

2009-06-18 @ 23:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0