The Zodiac

Ligger i sängen och degar efter att ha jobbat kväll. Ligger och läser om The Zodiac killer. Filmen är baserad på en verklig historia. The zodiac killer bodde i norra Kalifornien. Han mördade fem människor under 60-talet, men säger i brev till polisen att han mördat sammanlagt 37 människor. Detta har dock inte kunnat bevisas.
Ingen vet vem han var, förutom att han skickade kodade brev till polisen (vissa gick inte ens att lösa), ringde själv in och anmälde morden kort efter att de utförts. Han lär ha sagt i ett brev till polisen att efter hans 37 mord, så var han äntligen fri? Varför just 37 kan man då fråga sig?
Kan vara såväl astrologiskt som matematiskt? tänker jag.

Ja, en intressant film. Just för att allt är olöst, kan jag tro. En tanke som slår mig är att jag inte kan förstå hur det fortfarande inte går att binda någon till dessa brott? Med dagens teknik borde man ju kunna jämföra DNA med varandra.
Vad man inte får glömma är att han är en störd människa, en psykopat.
De är ju ofta jävligt smarta sägs det. Creepy.

Efter att ha youtubat efter en trailer så verkar det som att det har gjorts två filmer av den här historien.
Den ena med Justin Chambers (vilken jag har sett) och den andra med Jake Gyllenhall.
Den första gjordes 2006 och den andra med Jake gjordes 2007, den kanske man skulle se den med?



 

God natt.

Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0