Jipe bloggar

Hej alla konstintresserade människor!
Känner ni er träffade? Det gör faktiskt jag (jipe) och mina polare moe och camilla en dag som denna!
För idag har vi beskökt KK, dvs KalmarKonstmuseum! Ja, jag är lika chockad som ni !
Vi låg först på stranden o gassade våra bara kroppar på Långviken när molnen plötsligt bestämde sig för att ta över Kalmar...Vi låg en stund o funderade vad vi skulle göra härnäst när Moa plötsligt får en snilleblixt ''vi går på museum''..
och på museum gick vi alltså..
Måttligt konstintresserad som jag e gick jag in med noll förväntningar...Men en halvtimma senare och en aning mer konstbildad kan jag väl erkänna att det va värt de 40 kronor vi fick punga ut!!
Det mest intressanta KK hade att erbjuda var Anna Odell, hört talas om henne? Nej inte jag & moe heller fram till idag..
för er som inte vet är Anna kvinnan som i sitt examensarbete på konstfack iscensatte aig själv som psyikist störd och på väg att hoppa från Liljeholmsbron i Sthlm..detta ansåg hon själv var konst och ja som ni kanske förstår har detta varit väldigt omdebatterat!!!  Spännande men ack så speciellt konst kan te sig...

Nu några konstiga timmar senare sitter jag o moe i hennes säng o garvar åt fjortisbloggar, det e väl konst i en annan form?

KONSTPUSSAR TILL ER ALLA =)))



Camilla och Moa är konstintresserade.






/Jipe

Kommentarer
Postat av: Camilla

ja lite mer bildad är man idag! vad hette hon fjortisens blogg? har totalt glömt bort! ses kanske ikväll! tack för idag och speciellt tack Moa för skjutsen! pusspuss

2009-07-22 @ 18:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0