En heldag på golfbanan

Ligger och lyssnar på Buena Vista Social Club. Fungerar väldigt bra som bakgrundsmusik i livet. Ni vet, som jag gör nu...Ligger i sängen och skriver ett inlägg här. Kan inte ett ord från låten som spelas, men det lilla rum jag ligger i nu blir lite mer exotiskt. Det blir lite mer inlevelse och känsla på det man gör.
Som en man, som pratade om film, sa "Den bästa filmmusiken är när man inte hör den. När den bara finns där utan att man tänker på den." Helt okej svar tycker jag. Håller med. När musiken fulländar en upplevelse, utan att man funderar på vad det är som skapar det vi känner.
Helgen har haft toppar och dalar. Toppen var fredagskvällen när det blev spontan husfest och utgång på Cuba Street. Dalen upplevde jag dagen efter, när vi skulle på cricket match. Det var kul att se Warrick spela, men helt allvarligt så kan det vara den tråkigaste sporten ever! Vad som heller inte fullbordade upplevelsen var det dåliga vädret och att jag var väldigt trött efter att ha varit uppe till klockan halv sju på morgonen. Efterfesten här hemma var ju trots allt kul, så de få timmars sömn jag fick, var värt mödan. På lördag kvällen låg vi och degade, åt chips och glass. Såg "District 9". Helt okej alien film och vi alla somnade som små barn framför tv:n. Den var kanske inte så bra trots allt?
Idag däremot kom en annan topp. Det var Conrads 47 års dag. Det firade vi genom att spela 18 hål på golfbanan. Jag spelade dock inte så mycket utan njöt mest utav sällskapet, solen och att köra golfbilen. Kanske var tur att jag inte spelade mer än vad jag gjorde då det hade sinkat tävlingen.
Efter det åkte vi till familjens strandhus och hade barbeque. Det smakade bra efter en dag ute i solen vill jag lova!
När vi väl kom hem såg vi "Bubble Boy" och "Dan in real life". Två helt okej filmer.

Nu kliar det i ögonen och jag ska sova.
Tänk att det snart är jul. Helt ofattbart.


M

Kommentarer
Postat av: Mu

Oj, vilka äventyr du är ute på.

Här har idag julmat inhandlats och granen har blivit klädd.

Nu ska vi se en nyinspelad Mankel på tv:n.

Älskar dig.

poss poss

2009-12-20 @ 20:48:39
Postat av: Fia

Din jävla glidare, Fest, cricket match, strandhus, grillning, 18 hål, golfbil. skryt skryt skryt. hahahah :P



Faaaaaan man är ju inte alls avundsjuk.



Saknar dig som attans. PUSS

2009-12-20 @ 23:45:16
Postat av: Dad

Hej, luv,

Du verkar ju leva rena lyxlivet och det är ju jätteroligt att allt funkar, och det är du värd!

Själv är jag i Luang Prabang och åker till Muangnoi och hälsar på Ted i morgon. Ska skicka ett par inlägg till bloggen och sedan blir det tyst ett tag för det finns ingen koppling där.



Merry xmas, my darling!

2009-12-22 @ 05:15:44
Postat av: fia

Osmo vad heter din blogg / moa vad heter din pappas blogg ? :)

2009-12-22 @ 08:35:50
Postat av: Moa

Hej fia. Pappas blogg är..www.osmoala.webblogg.se! Han är en flitig bloggare! Jag har det superbra här, god jul på er!!! POSSS, love u all!

2009-12-24 @ 02:02:46
URL: http://eskimoe.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0