Olycklig dag! I hope that someone's gonna call and tell me this night is over...

Min förmiddag har spenderats på balkongen. Lite omvårdnad för mammas blommor.
Väldigt rogivande att stå och plocka faktiskt.
Jimmy Reed spelas i högtalarna. Jag hade glömt bort att jag älskar den här sortens musik, tills Mia igår körde igång lite gamla godingar.

Ikväll hoppar jag in och jobbar extra. Fram tills halv fyra kan vad som helst hända. haha.

Heppåre!



22.23

Ja, allt kunde verkligen hända!!! Inte min dag alltså...Jag tyckte det verkade så bra i morse när jag skrev.
Så, vad hände?
Jo, jag tog en titt under min fot efter att ha haft lite ont när jag gått. Karvandet började. Hittade en liten glasbit.
När klockan slog två började jag laga lite mat. Satte in lite bacon i micron, som  jag hade över. Det låg i en liten plastburk. Tiden vred jag upp på 2,5 minut. Medan jag stod och kokade lite pasta kände jag plötsligt hur det började lukta.
10 sekunder kvar på timern och världens rökutveckling hade kört igång. Tog snabbt ut det. Baconet hade förvandlats till små kolbitar och bränt hål i burken och microskyddet (som nämligen stod inunder!). I princip röksskadad sprang jag ut på balkongen för att få luft. Ingen hit att andas in plaströk.
Öppna fönster, balkongdörrarna öppna och all mat slängd. Sedan var jag äntligen på väg ner mot bilen (efter att ha kollat så spisen var avstängd si så där 10 miljarder gånger, så microsladden var utdragen, kaffebryggaren, diskmaskinen och tvättmaskinen!!! OCH självklart så att jag hade låst ordentligt, det är ju lätt att glömma!?).

Så...Väl nere vid bilen upptäckte jag att vänster backspegel på volvon var förstörd. Någon som slagit sönder den (trött man blir!). Kom till Frasses med andan i halsen, åskmoln och blixtar över huvudet. Hungrig och stressad. Klockan hade hunnit bli mycket och det var bara 30 minuter kvar innan jag skulle börja jobba.
Kvinnan framför mig i kön klagade över moset! Alldeles för mycket vitpeppar i den och där stod hon och malde på. Tillslut fick jag beställa och Lina frågade om jag ville ha det i en doggy bag. Ja tack!
Kastade i mig maten på jobbet, sedan var det bara att börja torka.

Låter det som en bra dag? ;)
"I hope that someone's gonna call and tell me this night is over"
The Ark.


/Moa

Kommentarer
Postat av: Göte

Jag är oskyldig gällande backspegeln!

2009-08-04 @ 23:08:04
Postat av: jipppe

men mose dåå...stackarn! this night is almost over honey Pussss

2009-08-04 @ 23:13:35
Postat av: fiiiiia

Feeling with you :(



Men nuuuu, happy thoughts :)



LA STOCKHOLMO i helgen, fint blir deee :)



PUSS

2009-08-05 @ 09:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0