Moas middagstips

Är du trött efter en lång dag på jobbet?
Hatar du att stå timtal framför spisen utan vidare resultat?
Jaha, synd för er. Förväntade ni er att jag skulle komma med något tråkigt recept eller?
Oh, yes, då trodde ni ju rätt.

Här kommer mitt middagstips...

15 min 


Det är faktiskt väldigt simpelt. Du behöver kunna koka och steka. Ett plus i kanten är om du kan öppna en flaska också!
Men det är inte så svårt om du har en kapsylöppnare!
Till saken. Du kokar ris. Under tiden kan du hacka grönsaker, eller som i mitt fall, välja den enkla vägen och köpa färdiga wokade grönsaker. Då är det bara till att steka på. Men med färska wok grönsaker, som du själv köper styck eller per kilo, blir ju så mycket godare, tacka vet jag pappas wokmat! Det roliga med wokmat är att det är billigt, du kan ha i princip vad som helst, beroende på vad du tycker om och det går snabbt. Yes, för att återgå till ämnet. Jag kokade ris, stekte färdig wok och sedan hade jag i lite soya. Vid sidan om: Sötsur sås, spenatblad som snygg dekoration och gott tilltugg, och en kall öl. Voila! En god wokrätt á la Asia.

Vill du inte ha den vegetarisk så går det utmärkt med skaldjur, kyckling eller biff. Även väldigt gott att blanda i kokosmjölk!

Moa


Kommentarer
Postat av: Mu

Åh va gott det såg ut. Är beredd att skriva under på att pappas wok inte går av för hackor, den är jättegod.



Vad blir det för fredagsmat då?



kram kram från ett soligt Kalmar

2009-04-03 @ 09:33:29
Postat av: Fia

Jävligt gott :)

men min limpa idag är bättre och fruktansvärt underskattad :P

2009-04-03 @ 15:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0