Min storebrors sura fötter

Idag jobbade jag sista dagen på Ekornes, men det gör faktiskt ingenting att man nu kallas för arbetssökande ;) Känner mig taggad inför veckans springa-runt-och-leta-jobb-dagar. Även lite lättad över att slippa blåmärken och bulor, som jag så enkelt tycks få på bomullsfabriken!

I morgon fyller mia år. Det ska vi fira med en hejdundrande fest! Med maskerad som tema. Oh ja, vi tycker om tema!
  Veckans tema har väl gått ganska bra för mig och Fia, de andra vet jag faktiskt inte, hur mycket de har hållt igång? Jag och Fia har utmanat varandra på alla möjliga saker. I går darade hon mig på att lukta i armhålan på någons gamla svettiga tröja. Fick en märklig flash back över när jag var liten (sådär 5 år!) och min storebror sa till mig att om jag luktade mellan alla hans tår, så skulle jag få 10 kr. Ja, 10 kronor var mycket för mig på den tiden! Det slutade med uppkväljningar efter tredje tån och nej det blev ingen guldtia för mig! Livet är hårt ibland...Därför tog det emot lite när jag fick den här utmaningen! Men, jag var tvungen att genomföra den! Nej, det var inte livets ljuva melodi i den stunden, men det var inte alls lika farligt som att vara 5 och lukta på min 10 år äldre brorsas svettiga fötter.
Jag och Fia var igår ute och joggade, även det var ju en utmaning som jag kände att jag inte kunde banga på. Lite motion är ju aldrig fel heller...

Jag har den senaste timmen ägnat mig åt att försöka ladda upp en musikvideo från det kända bandet Jean Peders. Men jag lyckas inte så bra med det. Så jag får helt enkelt försöka igen i morgon.

Det blev ett linne köp idag. Ja, jag kunde inte hålla mig när jag och Fia var inne i stan. Hon shoppade hon också, väldigt fiiijna saker måste jag sä.

Sitter nu i köket med grabbsen och Frida. Markus är Dj och kör lite gamla godingar som 87 87 vart tog du vägen nu!?, Vart tog den söta lilla flickan vägen osv.
Jajjemen, så kan det vara och så är det!

Hepp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0