Mormors vind

Det har varit en galen helg.
Willy och Världens-vänligaste-Jens kom på fredags kvällen. Dagen efter kom Pelle, Mini och Johan från Moss. I trupp gick vi runt i regnet för att hitta ett schysst ställe för att äta lite och dricka en öl. Många gator senare hittade vi till sist en okej restaurang. Killarna fick äntligen tillbaka energin och blev människor igen efter pizza och öl.

På kvällen blev det fest (ovanligt?). Stugan var full och alkoholen flödade. Det blev mycket skratt och ljudnivån, ja den ska vi inte ens tala om. Vid tolv snåret gick vi till Blå, det är ett uteställe som ligger i en lagerlokal några gator ner. Har hört väldigt gott om det, men måste erkänna min besvikelse. Konstig musik som det verkligen inte gick att dansa till. Skabbigt, ingen garderob, så det var ju bara till att hålla i sina grejer och se glad ut. Var det kanske därför det var svårt att dansa? Ja, nej det var verkligen ingen hit. Blå dissar jag i framtiden!

Idag vaknade jag av en resumé av kvällen följt av skratt. Jag satte mig upp och folket låg hur som helst över rummet. Två kramiga killar i Fridas 80-säng. Nån på golvet och en annan på tvären. Allt var upp och ner! Haha. Det var roligt att se.
En trasig tv-bänk av trä blev till en rolig affärsidé när världens-vänligaste-jens började bolla idéer. Det gick ut på att han skulle starta en möbelaffär och sälja gamla möbler. Typ mormors vind, skulle hans briljanta och framgångsrika affärsidé heta. Lycka till Jens :)
  Vi drog in till stan och lämpade av killarna på tågstationen, sedan drog jag, Frida och Fia till donkan och frossade. Satt och pratade länge och hade jättemysigt.
Vi kom hem till en minst sagt stökig lägenhet. Körde ett ryck och vips så var det fint igen. Nu chillar vi inne i vårt rum med tända ljus, skön musik och jag ska gå och göra mig lite te (Vårdröm). Regnet öser ner utanför fönstret och vet ni vad, just nu kan det inte bli mycket bättre!

Hoppas ni har haft en skön helg!

moa


     
Willy och Pelle, Jag och Frida, Pelle, Willy


     
Mini, jag, pelle och johan, jag och mia


     

Världens vänligaste Jens, gänget, Alban- Pelle, Frida och Fia :)

Kommentarer
Postat av: Mu

Är det Oslo-Inn hos er...hahaha tur att man inte har er till grannar....då hade man nog inte skrattat...istället grrr....hahaha



"I morgon, för 21 år sen så föddes det vackraste flickebarnet på Kalmar sjukhus...folk kom från när o fjärran för att få se det lilla undret"



kram kram

2008-10-05 @ 19:21:20
Postat av: Mu

"Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år, javisst ska hon leva, ja visst ska hon leva, javisst ska hon leva uti hundrade år"

HURRA HURRA HURRA HURRAAAAAAAA..........



Ha en riktigt riktigt bra födelsedag idag Kullagulla!!!!



kram kram



/Mu

2008-10-06 @ 10:17:20
Postat av: kullagulla 21 år

taaaack mamma muu, kul att du ringde imorse:) poss poss, love u!

2008-10-06 @ 11:19:26
Postat av: Anna

Vilket härligt gäng!! Det är ju bara jag som fattas på bilderna nu ;) Saknar er hela bunten!! Grattis igen gumman!



Puss puss

2008-10-06 @ 15:10:34
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: eva-lotte

Jättegrattis Moa på födelsedagen

från Thomas och mej.

Hoppas att du har haft en härlig dag



Kram

Eva-Lotte

2008-10-06 @ 18:55:29
Postat av: fia :)

Idag är ingen vanlig dag för idag är det underbara moas födelsedag :)

Nu mys med taccos !! Hoppas din dag varit kanon. PUSS

2008-10-06 @ 21:08:06
URL: http://sofiasaventyr.webblogg.se/
Postat av: Fiiia:)

Glömde fan skriva grattis, så GRATTIS :)

2008-10-06 @ 21:08:56
URL: http://sofiasaventyr.webblogg.se/
Postat av: Moa

haha, tack så jätte mycket allihop :) Min dag har varit toppenbra! kyss o klem

2008-10-06 @ 22:27:52
Postat av: dad

Ja, hej darling... det funkar fint i lyan, och soligt och varmt i vattnet. Nu finns Jari och Liisa har ocksa, kom sent i gar.

Tyvarr fick jag min laptop stulen av en spansk tjuvjavel sa jag far lara mig att skriva for hand igen. Segt som tusan, sjalvrisken ar pa femtonhundra... well det funkar.

Nu ska jag ut i solen och kolla laget.

kram och luv you!

2008-10-07 @ 11:20:50
Postat av: dad

Idag ar det sjatte oktober och du fyller 21... vilken grej, jatteroligt for dig, hoppas du far det kul... alltsa: grattis sa jattemycket, puss!

2008-10-07 @ 11:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0