Home sweet home

Det har varit blåsigt värre en dag som denna.
Riktigt ruskigt och mysigt.

Jag har nu köpt biljetter hem. Tänkte göra ett litet besök från 29 oktober till 3 november i Kalmar.
Ska bli kul att komma hem i några dagar. Jag är ensam resenär! Det som från början skulle bli en resa-till-kalmar-i-trupp har nu istället blivit en singel-resa. Fia ska åka hem i december istället, då pappa Thomas fyller år. Mia fick inte ledigt och Frida jobbar hon med. Isabel ska hem också, men hon ska åka dagen efter mig. Däremot åker vi tillbaka tillsammans. Skönt med lite resesällskap då i alla fall:)

Ja, vad händer annars om dagarna?

Jag jobbar på. På onsdag ska jag på en kurs för rema 1000 utanför Oslo. Tror det ligger i närheten av Moss, ca 1 timme! Kan bli spännande att komma iväg lite.

Fia jobbar som personlig assistent åt en kvinna i 40-50 års åldern. Hon trivs bra! Har olika arbetstider och imon ska hon jobba natt för första gången hos henne. Men det ska nog gå bra du bruden, don't worry ´cause you rock!
Mia är ledig på måndagarna för hon jobbar alla andra dagar! Så idag har hon haft en slappar dag och det har hon gjort sig förtjänt av! Annars står hon och rullar, gräddar eller vad tusan det nu är hon gör med de där kokosbollarna!
Hon gör kokosbollar i alla dess former och smaker. Kokosbollar med jorgubbssmak, kokosbollar med Baileyssmak, kokosbollar med banansmak, skogsbär, cappucino, mocca, apelsin och självklart den klassiska med skum i. Hon gör även chokladplator (eller som vi i Sverige säger chokladkakor) och mozartkulor! Så ni förstår vem det är ni ska ringa när det vankas födelsedagar!
Innan hon flyttar hem kommer hon ha förvandlats till en gigantisk Kokosboll och hon kommer rulla fram på Kalmars gator innan hon rullar vidare ner till Asien! Ni lär inte missa henne och det lär inte asiaterna heller göra! Och känner ni att ni kommer att sakna henne när hon väl är borta så kan jag trösta er med att ni alltid kan slicka upp kokosfröna som hon tappat på vägen. På så sätt kommer hon finnas med er...Tills hon återvänder!
Frida och gaisen Har nu på gamla dar blivit otroligt måna om de stackars barnen i u-länderna. Frida jobbar för Rädda barnen och gaisen för Sos barnbyar. De har blivit sådana där människor som, ja all credit till dom alltså, försöker kränga på människor ett fadderbarn. Inte det enklaste, kan jag tänka mig, men de gör ändå dagsverk, every day!
Isabel jobbar på ett elföretag. Sitter i kundservice, tror jag, och pratar med väldigt glada kunder varje dag!
Affe, vår alldeles egna italienare, är biotekniker. Och tar en massa dna på fossiler för att se skillnaden på växthuseffekten då och nu!? Typ!

Nu känns det mycket bättre när ni har fått ta del av denna viktiga information.
Vi syns när vi ses!

Eski




Kommentarer
Postat av: Mu

Ser fram emot nästa vecka!!!



kram kram

2008-10-20 @ 22:48:05
Postat av: Assistenten

Tack för att du nämnde oss alla så fint i inlägget :) sjukt nog har ta mig fan alla jobb:P

Jag e pirrig, imorgon gäller de :P

Loooove!!

2008-10-20 @ 23:59:26
Postat av: Dad

Jag skrattar hogt nar jag laser dina inlagg pa internecafeet och nagon hojer kanske ett ogonbryn men det struntar jag i.

Det har regnat hela dan men nu slutade det och gatorna ar vata och luften ar frisk att andas.

Pa fredag aker hela ganget till Marocko och en natt pa fyrstjarnigt i Tangier. Ar det nagon som last sagorna i Tusen och en natt? Dessutom tror jag pa miljoombyte ibland.

Nu ska jag kopa mer film till kameran och ata en tapas pa blackfiskringar i vinager. Det ar gott, ma du tro.

Luv ya!

2008-10-22 @ 16:28:39
Postat av: Anna

Hej sötaste!



Tack för den gulliga kommentaren. Den piggade faktiskt upp och jag ska lyda ditt råd redan ikväll. Dumpade min höstdesign åxå, nu blev det väldigt blått ;)



Hoppas att ni har det bra, hälsa och krama alla.

Pussar!

2008-10-22 @ 19:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0