Eskimoe som scout?

Jag var inte scout som liten, men jag tror minsann att jag har det i blodet. Varje morgon går jag upp och äter en stadig frukost! Samtidigt som jag äter funderar jag över nästa smörgås. Vad ska den ha för pålägg? Okej, så var det i alla fall idag, eftersom jag för tillfället har både ost och korv hemma, som är sååå gott! Annars blir det smör, men i alla fall, ni förstår poängen. Stadig frukost alltså! En slags överlevnadsinstinkt om att jag måste överleva dagen! Vem vet när jag får mat nästa gång? Jag jobbar ju förvisso i en matbutik och det kan inte gå så fel då, men idag hade jag faktiskt ingen lunchrast. Och jag tackade mig själv och min överlevnadsinstinkt. Den kommer till användning alltså. Vem behöver gå på tråkiga scoutmöten och åka på läger när man har det i blodet?  Inte är det jag i alla fall. Får väl erkänna att jag var så där lagom hungrig när jag kom hem och inte ätit på nio timmar, kanske skulle överträffa mig själv genom att ta med mig en banan i morgon? Just in case liksom? Kanske vedpinnar och torra löv, så man kan fixa en liten lägereld också?

Jag sitter på min säng med min nya dator. Mia ligger i sin säng och läser. Sushi för nybörjare av Marian Keys. Vi satte igång elementen för någon vecka sedan och nu är det som en bastu här inne i vårt rum. Har kavlat upp byxorna och dricker mängder av vatten. Mia ligger insvept i en varm kofta och med en mössa på huvudet. Vi har nog inte riktigt samma syn på vad som är varmt och kallt!?

Dags för lite Sex and the city och sen sussa lull.

kram

Eskimoe


Kommentarer
Postat av: fia :)

haha scout moa, dig skulle jag vilja se på en överlevnadsvecka ute i den mörka skogen :P Din personliga sak skulle definitivt vara en dator :P



Hoppas dagen på jobbet idag blir bättre ;) jag är nyss hemkommen efter en hård natt på jobbet och ja svettas i sängen pga dessa varma jävla element haha :P

2008-11-06 @ 08:25:19
Postat av: Eskimoe

Min personliga sak hade blivit snus:P Vi vet ju båda vad din personliga sak skulle bli, ett hemmagjort spjut, så du kan fånga hajar att äta upp!hahaaha.



Ja, men ibland får man faktiskt ge elementen lite cred för att de håller oss varma i höstmörkret!

pussss

2008-11-06 @ 16:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0