Spotify

Jag älskar det. Men samtidigt... Kan man inte känna att man saknar hela det där konceptet med att gå och köpa ett nytt album? Springa hem helt uppskruvad och exalterad för att höra ljuv musik från sitt favoritband? Eller att stå och bläddra bland olika skivor i skivbutiken? Jag älskade det!
Fördelen är väl att vi idag inte behöver betala för det. Vi blir uppdaterade så fort en singel kommer ut på Spotify och ligger som en nyhet. MEN det är ju tyvärr inte riktigt samma sak. Ett klick så är man inne och lyssnar på låten och känslan som man en gång hade när man såg albumet i hyllan finns inte där längre. Jag vet inte när jag sist var inne i en skivbutik. Jag vet inte när jag sist handlade ett album...
För summan av att tekniken har utvecklats är att vi har blivit lata och snåla, eller?
Det har jag blivit. Bekvämt som fan!







/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0