Mycket blir lite, lite blir mycket

Har roat mig med diverse saker i dag. Jag lyckas alltid att fördriva tiden på något sätt.
För några veckor sedan bar jag upp två lådor från källaren. Där hade jag att göra!
I dessa lådor fanns brev, brev till tusen. Fotoarbeten, skolarbeten, teckningar, dagböcker (en för varje år i princip), tavlor... och annan skit. Förstår inte vad man samlar på sig med tiden. Men dessa brev...Oj, så kul att läsa! Skrivböcker fulla med text, onödigt snack, som skickades runt på lektionerna. Fram och tillbaka, minst femtiosjutusen gånger. Tankar hit, tankar dit. Väldigt poetiskt i vissa meningar, i andra...inte.
I en tonårings huvud är tankarna det som styr världen. Så där lite kaxigt, egoistiskt eller till och med deppigt i viss mening. Allt kretsade runt Dig, eller Mig. Väldigt lustfyllt, spontant och framför allt göra-först-tänka-sen.
Alla dessa brev, så djupa tankar om så lite. Men så var inte erfarenhet något som hade börjat existera ännu. Jag är verkligen glad att allt finns sparat.
Någon dag kan vi läsa våra brev ihop och skratta gott. Det ska bli ett sant nöje.
Jag har inte plöjt igenom hälften ännu.

Bilbingo står på schemat och jag har jobbat två timmar i dag. Att vara arbetslös har inte riktigt existerat i min värld hittills. Mycket blir lite och lite blir mycket.
Men ni förstår att jag har att göra i alla fall, kanske!?

haha...


/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0