Travelling; a passion in world class?

Jag älskar att resa. När jag var mindre kunde jag inte tänka på annat. Vem kunde beskylla mig för det, med en äventyrare till pappa? Hans historier från tidigare resor gjorde att jag drömde mig bort till exotiska länder. När jag sedan tog studenten var det inte svårt att gissa vad jag ville göra och vad jag skulle göra.
Efter att ha jobbat i några månader reste jag och Fia ned till Malaysia. Vi reste runt i tre månader och upplevde just livet.
Jag kände mig inte helt nöjd, jo visst, men suget satt kvar. Jag ville resa mera!
Inom loppet av ett år var jag ute igen, men nu med Jipe och Judit. Återigen Asien, under tre månader. Under den här resan såg vi Kambodjas fattigdom och det gamla Khmer riket, Festen i Thailand, Äventyrade i Malaysia och på Borneo, Surfade på Bali.
Den här gången, lite mer tillfredställd.
Jag flyttade till Oslo och jobbade där i nio månader. Kom hem. Jobbade och njöt av sommaren.
Hösten är här och jag har min resa, återigen, planerad. Jorden runt!

Många människor förstår inte hur jag kan lägga mina pengar på resor. Men som jag säger; Det är min passion i livet. Visst, det är inte speciellt ekonomiskt. Man får ju inte något tillbaka, som när man köper och säljer en bil. Men det jag får tillbaka; att se världen, andra kulturer, erfarenhet, lärdom, passion, möten och ett starkare jag, går inte att mäta i pengar. Det är en erfarenhet för livet och inte något jag skulle vilja gå miste om.

På senare tid har jag väl märkt att ens vänner börjar försvinna från Kalmar, för att istället studera. Det har fått mig att inse att man snart får lägga manken till. Kanske dags att göra något "vettigt"? (Istället för att skaffa erfarenhet och njuta av livet).
Har därför börjat se mig om efter utbildningar och det är ju en hel djungel.
Sätt mig i Malaysias djungel och jag kan orientera mig, men Sveriges utbildningsdjungel. Shitt.





Alla foton : Moa Sjöberg

Tänker främst fokusera på jorden runt resan nu! Det har trots allt varit min dröm sedan jag var liten och pappa berättade om sina resor.

Vad är din passion här i livet?

*passion; lidelse, kan betyda stark förkärlek till någonting, till exempel att man har passion för bilar, båtar eller någon annan sak. (wikipedia)


Moe


Kommentarer
Postat av: Malin

SV: Haha var häftigt! :D

Allt är strålande här, själv?

2009-10-05 @ 15:14:10
URL: http://stopandreplay.blogg.se/
Postat av: Malin

SV: Nej vad roligt! :D

2009-10-05 @ 15:18:54
URL: http://stopandreplay.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

härliga blldr :)



jotack, själv?

2009-10-05 @ 15:38:31
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Emmelist

haha ja eller hur ;) pysslar du med ikväll då?

2009-10-05 @ 19:38:06
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha en underbar kväll :)

2009-10-05 @ 21:34:32
URL: http://kanskeenblogg.blogg.se/
Postat av: vesna.blogg.se

jaa :)

2009-10-05 @ 22:46:44
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0