På balkongen

Lite livskvalitet så här en onsdags förmiddag. Jag sitter på balkongen med solen i ansiktet, en trött hund vid fötterna, datorn i knät och en kopp kaffe bredvid mig. Jag som inte är rökare använder inte balkongen mycket annat än under sommaren. Men det känns faktiskt ganska trevligt. Det är friskt i luften och när jag och Penny gick runt ängö sved det lite om örsnibbarna, så jag fick dra upp luvan. 
  Trafiken har kommit i gång. Kalmargrillen som öppnade för dagen för en stund sedan har redan gäster, hungriga arbetare.
Som en annan gammal galen kattkvinna sitter jag här och betraktar människorna nedanför; ett ganska fascinerande skådespel.




I somras

Nu!


Kom att tänka på att både jag och Mia gick till TIC-huset för inte så länge sedan. Vi ville göra en tjänst för samhället och hjälpa någon stackars dam. Men inte ens volontärjobb får man i dessa tider, hahaha! Tyckte det var lite kul.



Undrar vad dagens syfte blir, det är småsakerna som räknas i en arbetslös liv.
Ska dricka upp mitt kaffe och köra igång en maskin med tvätt, dammsuga av lite och göra lite annan nytta i hemmet.


Nästa helg igen (6-8 nov) åker jag och Judit till Jipe i Göteborg. Det ska bli otroligt skoj att få träffa lilla hjärtat igen....och Johan såklart!


/M


Kommentarer
Postat av: jipe!!

du jag tycker det ska bli grrrrymt kuul babies=) saknar era glada trynen=)

2009-10-28 @ 16:54:07
Postat av: Fia

Vad roligt att ni ska till gbg :)



Jag vet att man kan få jobba extra med att vara "sällskapstant" åt äldre o bara prata med någon nån timme varje vecka, gratis :) Så säg till om du e sugen. Eller är de bara snack? haha



Söndagkväll kan vi väl boka in att ses?? Måste prata om allt. PUSS

2009-10-29 @ 09:05:36
Postat av: Moa

Tja. Jo, jag skulle ju i princip kunna gå till Lagerträdet och hålla dem sällskap. men det var ganska länge sen vi gjorde det och nu känns det som att jag har annat att stå i. thanks anyway.

ja, söndag funkar!

Puss

2009-10-29 @ 10:17:44
Postat av: Mu

Tack för den goda ost/skinkpajen med sallad och aioli. Superduper gott!!! Det är farligt att visa sina färdigheter för det finns risk för att man vill ha mer :)



kram kram

2009-10-29 @ 18:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0