Karl Johan, det nya Gaza!

Är det inte för härligt att vara ledig? Jo, jag säger då det. Jag har inte gjort allt för mycket idag, vilket jag själv anser är guld värt! Började dagen med en go frukost. Kommit in i en äggperiod efter Kalmar. Jag är verkligen en periodare när det gäller ägg! Oftast fungerar det inte alls för mig, men sen får jag mina perioder då jag tycker att det är helt underbart gott! Nu tycker jag det är gott!
Efter det satt jag med datorn i knät och sjöng för fulla muggar. Det gick nog några timmar på det. Ja, tänker ni, har du inget bättre för dig än att sitta framför datorn!? Eeeh, jo jag skulle kunna göra mycket, men faktum är den att jag faktiskt trivs att försvinna in i datorns värld, dessutom är det rogivande! Oh yes....Så, nu var det sagt!
Men, sedan fick jag väl lite krypkropp så då drog jag in till Cafe Sör och träffade jipe, Erika, Anna B (som är på besök) och hennes gamla jobbarkompis. Det var mysigt!

På vägen hem möttes jag av förödelse. Det började redan i torsdags. Demonstrationer för Gaza, men det är ju i princip street war. Poliser som försöker stoppa demonstranter. Palestinierna mot Israelerna. Jag kom ut från Cafe Sör och Mc Donalds rutor hade blivit en vägg för stenkastning. Glasset var knustet. Soptunnor som var nedvälta. Jag hörde polissirener på håll och någon slags bomb. Kanske tårgasbomb eller raketbomb? Jag vet inte. Det är i alla fall sjukt, för det känns inte som man befinner sig i Oslo, utan nere i Gaza.


STORGATA: McDonalds i Storgata er en av flere McDonalds-restauranter som har fått vinduene sine knust. Foto: Bjørnar Tommelstad

Här kommer två videos så får ni se hurdant det ser ut...



Och här kommer videolänkar så får ni se hur galet det är.... http://www.vgtv.no/

Man får nog ta det varsamt när man drar in till stan sen :(

Ha det !

Moa

Kommentarer
Postat av: Mu

Vad skönt att du kan konsten att koppla av, det är helt rätt. Vi städade ut julen igår efter det såg vi på film och bara slappade, såååå skönt. Vi såg Imagine och Taken....bra filmer båda två.

Snälla du, undvik MC Donalds och gator där det är demonstrationer.

Var rädda om er.



kram kram

2009-01-11 @ 12:45:15
Postat av: moa

hej mu:)

Taken är bra, den la jag över från min dator till dahns. väldigt bra!

possssss



2009-01-11 @ 13:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0