Öland

Efter förra inlägget tog jag tag i städningen, började även tvätta. Fixade en hel del här hemma, så känner mig lite proud så. Vid tolv hugget kom Mia, Richard, Jessika och Petter och hämtade upp mig. Vi drog till Öland för att andas lite öluft.
Åt först kroppkakor på ett hak. Drog sedan sydost, jag och namn, har ingen aning om vad alla dessa små badplatser heter. Men det var hur mysigt som helst. Drack kaffe och åt kanelbullar.
Sedan körde vi vidare och stannade till i Petters sommarstuga. Där avnjöt vi lite äpplen och cider. Nu är jag hemma. Det har varit en sjukt rolig dag och jag har fått underbara kort. Här kommer ett litet äventyr...


Petter och Mia

Jessika

Smarriga öländska kroppkakor

Mia var happy happy

Vi hamnade helt Allvar-ligt i rena safarin. Det stod djur i vägen för vår väg.
Detta tog självklart Petter, den gamle ryttaren, hand om!

Med bestämda steg dessutom

En pålle började steppa sig framåt. Petter backade.
Inte ens någon idé att ge sig in i en step battle´ med en gammal danskung.

Det var helt vilt. Rena tyrannusarus rex stoppade in huvudet i bilen.
Vi fasade för våra liv...

Och för Mias fingrar! Hon har inte lärt sig att man inte ska röra djuren.

Vi är vilse! Tur att vi åt innan...Det här vet man inte vad det kan va.

I sådana fall vill jag ha två! Jag insåg inte allvar-et i det hela.

Vi stannade upp ett tag och försökte hitta en annan utväg...
Vi gick och gick och gick....Tillslut..

Fann vi sten och havet..

Petter och Jessika blev jätteglada

Kärlek och sommarkyssar är livet på en strand

Här blir bra va?

Richard kastade sten

Vi fikade på kaffe och kanelbullar

En liten mussla:)

Mia visade hur man jonglerar med persikor




Ja, trevligt.

Hepp!


Kommentarer
Postat av: Mia

Sjukt trevlig dag Moe! Like it alot!

2009-08-03 @ 19:09:16
Postat av: Anna

Milde himmel vilka härliga bilder! Och vilken mysig dag för övrigt :) Mer sånt!

2009-08-03 @ 21:15:13
URL: http://annalino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0