En halvsovande Moa skriver...

Nu har jag precis ätit pyttipanna med stekt ägg och om det var gott! Jag var vrålhungrig och vilken kontrast till hur det är nu. Jag är så mätt att det känns som en pina att andas. Blev helt slut nu när jag la mig ned. Jag har jobbat idag och det har varit en riktigt lugn och skön dag, nästan för lugn! Då blir det istället att man går och kollar vad klockan är hela tiden.
 I tisdags blev jag helt och hållet öppningsansvarig. Innan öppnade jag ju bara lagret och tog emot leveranser, nu har jag även fått nyckel till butiken och öppnar även den. Det känns verkligen superkul och jag känner mig väldigt motiverad just nu. Nyckeln blev som en morot, som gör att jag orkar stiga upp om morgnarna. Sen ska jag väl även tillägga att det alltid är kul att få lite lönehöjning.
Det som hände imorse var att jag råkade sätta igång larmet i butiken. Jag tänkte att nu är det kört! Snart kommer det väl en hel poliskår instörtande med securitasvakter i täten och där står jag ock försöker förklara mig och de lägger upp en nota på typ 15 000. Ja, ni vet hur det är. Man börjar tänka en massa lustiga grejer och fantasin flödar. Hade någon i det läget sagt att Tomten finns, att hästar kan flyga eller att utomjordingar skulle ta över vår planet...Ja, då hade jag stöttsäkert trott på den personen. För i det läget jag var i idag så kändes det inte kul om jag säger så, speciellt inte när chefen tidigare i veckan sagt att det i sådana fall skulle kosta en massa pengar osv. Yes, men vad hände? Jo, min ena kollega ringde chefen (som för en gång skull var ledig och hade sovmorgon), men vi lyckades inte stänga av larmet. Efter 35 minuter kom det en securitas vakt men inte heller han lyckades stänga av larmet. Så, det slutade med att chefen fick komma in till jobbet i alla fall. 45 minuters väg in till butiken för honom, för att stänga av ett larm. Det är inte lätt! 08.45 stängdes larmet av och vid hel öppnade vi butiken.
Tydligen var denna lilla incident inte mitt fel utan securitasmänniskorna. Någon hade nämligen glömt att registrera min kod till kortet (vilket tydligen krävs på lördagar). Så mitt kort fungerade, men inte koden. Därav larmet. Så det var ju skönt att få höra.

Ikväll ska jag träffa jipe o johan. Ska bli mysigt och bara chilla och glo på film!

Stämmer det att det är snö i Kalmar?

kram moa


Kommentarer
Postat av: Dad

Ja, det stämmer med lite snö då, i alla fall här i ROCKneby... och det är så kallt att till och med Tusse sover i sängen på nätterna.

Vad skönt att strulet med larmet inte var ditt fel, det är förmodligen nyttigt att kunna skylla på andra när det brakar ihop.

Öppningsansvarig... så schysst, håller du på att göra kometkarriär?

Men detta med att utomjordingarna tar över planeten

har jag läst att det stämmer, det står på davidicke.com och han är övertygad.

Nu ska jag gå över till den nya grannen och äta tacopaj.

Superkram

2008-11-22 @ 18:35:22
Postat av: Mu

Vilka incidenter! Det var ju skönt att det inte var ditt fel. Här ligger lite pudervitt med snö, väldigt lite men kallt så in i norden. Östen som varit hemma sen i torsdags pockade idag på att få gå ut men det räckte med att ta ut honom på balkongen, efter balkongbesöket gick han och käkade sen upp på övervåningen och la sig.

kram kram

2008-11-23 @ 12:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0