Människor som ordbajsar.

Kan bli så irriterad på vad vissa människor skriver i sina bloggar. Många provocerar ála Kissie. Tycker det är så sjukt fånigt, allt bara för att skapa publicitet. De förtjänar det inte. Men i viss tanke kanske de gör det trots allt? All publicitet är trots allt inte bra publicitet, enligt mig.
Hur som...Sen finns det andra människor. Människor som lever genom bloggen. Skriver sina innersta tankar och delar med sig. Absolut inget fel med det! (Bara att jag aldrig skulle göra det). Men när man börjar snacka i gåtor och ordbajsar på många av sina vänner för att känna sig lite bättre till mods med sig själv, då tycker jag att det kanske är dags att lära sig att bli lite ärlig och våga ta snacket, alltså våga konfrontera, om något känns jobbigt. Inte hålla fasad och sen komma hem och skriva sina bittra tankar i bloggen och baktala (as if we couldn't read). Skitsnack, Hjärnspöken och offerfasoner- not my cup of tea.



Det är min åsikt. Det är face to face!!!

Moa


Kommentarer
Postat av: Fia

Jävligt bra skrivet-

"Men när man börjar snacka i gåtor och ordbajsar på många av sina VÄNNER för att känna sig lite bättre till mods med sig själv, då tycker jag att det kanske är dags att lära sig att bli lite ärlig och våga ta snacket, alltså våga konfrontera, om något känns jobbigt.."



Du skrev det jag tänkte :)

Pinsamt att människor inte vågar vara ärliga utan måste gå genom en blogg och några ord!

2009-09-18 @ 13:32:07
Postat av: Anna

Håller med ovanstående. Riktigt bra skrivet Moe! Rock on, det gillar vi!

2009-09-18 @ 19:12:14
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: Mu

Bra Moa! Ärlighet kommer man längst med även om det kan vara jobbigt att konfrontera. Vem vill ha vänner som inte är ärliga?



kram kram

2009-09-19 @ 10:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0