"Jag fick den av...öh...min.."

Ringde vaccinationskliniken för att höra vad jag har och vad jag behöver inför den här resan. Kvinnan som jag pratade med var ytterst trevlig och förstående.


"Det står här att du bara har tagit två sprutor av hepatit B"
"Aaahaa, men jag gick och tog den tredje på annat håll efter resan!"
"Jaha, men då kan jag ju fylla i det här, vem var det?"
"Jag fick den av...öh...min.."
"husläkare?"
"Eeeh, ja just det! Min husläkare var det!"


Det finns ju helt enkelt tillfällen då man älskar när människor sätter ord i munnen på en.
Jag menar, min husläkare var det ju knappast, då jag inte ens vet vem det är.
Nej nej, den tredje hepatitsprutan fick jag i ett varmt hem på en köksstol. Men visst, husläkare för all del. Det passar ju ganska bra.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0