Tankar i omklädningsrummet...

I tjejernas omklädningsrum på gymet hörde jag när en tjej pratade med sin kompis, det lät så här...

"Asså, jag har bestämt mig för att inte äta godis på en vecka! Alltså jag menar, det är ändå ett stort steg för jag har typ ätit godis varenda dag, sen jag kan minnas. Så igår köpte jag naturgodis i stället och GUD vad gott det var, asså dyrt, men det är ju stora bitar. Så nu ska allt det här bort." 
  I spegeln ser jag att hon nyper sig lite här och var för att markera ställena. Likt en kirurg som målar ut med en penna vilka ställen som ska redigeras.
Hennes kompis sa inte så mycket..Men tillslut svarade hon;
Men det är ju typ obefintligt!
Varpå den första svarade.."Jo, men TYP obefintligt är befintligt och det ska bort!"
  VARJE DAG, ekade fortfarande i mitt huvud och som någon hade hört mig, fick jag svaret ganska snabbt.
Den första tjejen
.."Men okeeeej då, jag har faktiskt syndat lite. I dag i skolan åt jag en chokladboll. Men asså, det gick inte. Det ÄR ju så gott och när jag hade ätit upp den mådde jag så bra. Jag kände typ allt socker i kroppen!"

Okej, för det första. Jag tycker också godis är gott, men att äta det varje dag, No thank you! För det första är det ett kasst beroende. Ditt humör och blodsocker åker upp och ned som en berg-och-dalbana och du går upp i vikt. Samtidigt tycker jag att det är fint med lite kurvor, så inte för den sakens skull. Men jag tycker bara att det är så sjukt, människor äter ju godis jämt nu för tiden. Inte så konstigt att barn får åldersdiabetes.
Men vad hände egentligen med lördagsgodis?





/Moa


Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har haft en bra måndag? /fröken bitterfitta

2009-10-06 @ 00:36:18
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Godnatt, hoppas du sover riktigt gott :) ♥

2009-10-06 @ 01:08:57
URL: http://haidis.se/
Postat av: thaikalle

Gillar din blogg.



Har du vägarna förbi så får du gärna hälsa på mina gulliga apor

2009-10-06 @ 10:39:36
URL: http://thaikalle.blogg.se/
Postat av: fridaP

men moe.. DET ÆR JU GOTT JU! och happy bday igen. kos från osloT.

2009-10-06 @ 19:44:22
URL: http://sprutorgasm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0