SF M O M A

hej pa er!

Var nagra dagar sedan sist. Har hunnit med en del.
Dagarna ar handelserika och fotterna har skavsar. Jag gillar laget och San Francisco finns det inget att klaga pa.
I gar kom Sara in hit till oss och vi gick till Moma och kollade pa Richard Avedons utstallning. Verkligen mycket fina bilder. Fascinernade for en annan som gillar att fotografera!
Efter det gick vi bort till California Pizza och at. God pizza och trevligt sallskap. Tog vara svullna magar bort till Westfield Gallery och gick runt och suktade efter dyra klader som vi anda inte hade kunnat komma i. haha.
Ja. Sedan akte Sara, och vi motte upp Evelina och hennes tva tyska au pair kompisar! Det blev fest pa kvallen och vi gick till The Owl Tree som ligger mitt over gatan. Nar man gar hela dagarna orkar man inte ta sig en langre stracka pa kvallen.
Ikvall har vi varit pa bio och sett The Blindside med Sandra Bullock. Tyckte den var jattebra och Signe satt bredvid mig och snorvlade som en liten gris.

Ja, San Francisco tycker jag verkligen om! Men i morgon ar det dags att ta sig vidare.
Vi har hyrt en bil och ska till Napa Valley for att prova viner. Sedan kor vi till Sacramento for att traffa Sara igen och vidare till Yosemite, som ar en nationalpark. Vi har bokat en stuga som vi ska overnatta i och sedan blir det vandring for hela slanten pa tisdag.
Vi har lart kanna tva svenska killar fran stockholm (Viktor & Victor) som ska folja med oss enda ned till L.A. Sa det ar kul.
  Men jag kommer med mer update om hur resan ser ut och bilder kommer det med, men nu ar batteriet slut, sa det blir inte i kvall. Eller pa nagra dagar...kom jag pa! Kanske i Santa Barbara!


Ha det bast!

M

Kommentarer
Postat av: Fia

Allt låter ju sjukt härligt. Att hyra stuga, ut o vandra, riktigt härligt =)

O med två grabbar, några puddingar eller ? :)

Nu är de måndag o gruvan igen :( Sååå njut. PUSS

2009-11-23 @ 08:44:59
Postat av: Mu

Oj, Napa Valley, Sac och Yosemite det var inte dåligt!!! Hälsa till alla i Sac.

Kör försiktigt, till Yosimety är det kringelikrokar vägar.

Ha det bra.



kram kram

2009-11-23 @ 10:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0