New York New York

Vi var i New York. Jag och Fia. Hon var hos sin killkompis och så länge skulle jag se staden. Tänk att vi var i New York New York. Vi skulle mötas upp senare för lite drinkar.
Jag blev hungrig. Jag gick in på Mc Donalds. Det var det första Mc Donalds som hade öppnat i världen. Jag var imponerad. Tv apparater över allt. Mycket ljud. Jag satt där ensam och åt en cheeseburgare. "Ta en pommes också, även om det är lite för tidigt för det", hade jag sagt när jag beställde av den blonda tjejen som tuggade tuggummi.
"Det är väl aldrig för sent för en pommes?" frågade hon tillbaka. "Nej, kanske inte!?"
Där satt jag ensam. Åt min mat. Läste en massa menyer. Jag lade ned två i väskan. Kanske skulle vara coolt att ställa på köksbordet hemma?
När jag reste på mig såg jag en grön pil framför mig. Den propade på att jag skulle följa efter. Det gjorde jag. Vi kom fram till en gammal trappa, som ledde upp till baren ovanför. Jag kom bara halväggs, sedan fick jag inte plats längre. Trappstegen krympte och taket blev allt för lågt.
Pilen gav upp. Jag gick ut på gatan. Där möttes jag av ett sambatåg. Jag tog fram min nya mobil och började filma.
Någon drog med mig. Det här är ju helt underbart. Sambadagen infinner sig bara en gång per år. Att vi lyckades klaffa den så här bra. Galet. Där gick vi alltså runt och dansade. Jag och en massa människor jag inte kände.
Jag frågade vad platsen hette som vi var på. Tänkte smsa Fia. "Is this Time Square!?" frågade jag en tjej. "No, we are under the bridge tower!" Aaaahaa. Undrar vart Time Square ligger!?  Fia som just i detta var mitt uppe i ett race med en kalmarbrud sprang jag på senare. Hon hade blivit utmanade att springa blocket runt. Den som vann skulle inte få mycket mer än äran, men vem vill inte ha den?

"Moa, du kanske ska vakna nu? Klockan är sju."
-"Eeeh, va!?"
"Ja, som sagt klockan är 7. Du kanske ska gå upp om du ska kunna sova i natt!?"

Två timmars sömn efter jobbet. Bra jobbat Moa! Känns jättebra att jag kommer kunna somna i natt.
Men sov bara några timmar i natt, så det kanske går i alla fall!?
Intressant dröm. haha. En sväng till New York på två timmar är helt okej för mig.


Jobbade över hos Tone igår. Vi var på Plantagen. Trevligt.

M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din lilla glidare där! Bara dra iväg så där oplanerat måste vara toppen....hahahaha

Du är allt en riktig drömmare :)



kramkram

2009-05-14 @ 20:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0