Sex brudar in the City

Signe flyttade in hos oss för någon vecka sedan. Vi bor sex brudar på 55 kvm.
Finns ju fördelar och nackdelar med att bo så många...

Fördelar...Du är aldrig ensam. Det händer alltid någonting. Billig hyra. Du skrattar mycket. Det finns gott om skor och kläder att låna. Mycket tjejsnack-Hela tiden. Alltid någon som vill festa på helgen.

Nackdelar...Du är aldrig ensam. Det ligger 1000 skor överallt som man snubblar på. Det är ofta stökigt. När någon ska duscha, så ska alla det. När någon ska laga mat, så ska alla göra det. Alltid någon som vill festa.

Jag trodde aldrig att jag skulle klara av kollektivliv. Det fanns inte i min värld. Men se där vad saker och ting kan förändras. Det bästa med Oslovistelsen var att vi flyttade ifrån hönshuset/horhuset, till Grunelukka. Annars hade jag nog flyttat hem för länge sedan...

För några timmar sedan...


Åt jag en god tonfisksallad och pratade med Fiffi på Skype.
 

 Utanför så regnade det...
 

För 1 timme sedan såg det ut så här...




                                          
Signe laddar inför kvällen ;)


                                       
M


Kommentarer
Postat av: Elin

haha mkt bra bilder! behöver knapp säga mer för o beskriva hur vi har det :P vill gärna ha dom! så man kan minnas tiden i Oslo :)

2009-05-09 @ 22:05:02
Postat av: Mu

När ni tröttnar på kläderna kan ni ju sätta ut en skylt på gatan..."Second Handbutik on top floor"





Kram kram

2009-05-10 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0