Helt underbar kväll med Tone :)

Det var riktigt skoj att jobba hos Tone igår. I onsdags förklarade jag mitt missnöje över att det inte finns några gamla hus i Oslo. Ingen "gamla stan". Därför ville hon guida mig runt. Så det enda jag gjorde igår, kan man säga, var att köra bil.
Vi var i mina hemmatrakter här på Grunerlukka och kollade på lite gamla hus. Sedan var vi även i Töyen och glodde in hus. Det var mysigt, och fint väder. Jag var nervös de första fem minutrarna, men sedan släppte det. Inga som helst problem att köra i Norge. Jag gjorde dock ett litet misstag igår. hahaha.
Vid ett rödljus ställde jag mig i fel körfält, så när jag svängde efter rödljusen så hamnade jag i trikkbanan (där spårvagnarna kör). Jag blev skitnervös när jag väl märkte det. Men som tur låg det ingen bakom. Bara framför. Så när den stannade för att plocka upp människor, så fick även vi stanna. Jag skojade till det att vi kunde plocka upp passagerare för en billig slant. Folk glodde som bara den. Tone skämtade om att det stod en skylt uppe på bilen där det stod "ej i trafik". När jag äntligen kunde svänga ur trikkfältet så pustade jag ut och var något nervös efter, och så drog vi upp till Holmenkollen istället. Det var jätteklart väder så utsikten var underbar. Jag tittade i en sådan där gammal kikare, som man lägger pengar i och då såg jag enda till Radisson Sas där jag o mamma bodde:)

Nej, nu ska jag iväg till Rema.
Heppåre

Kommentarer
Postat av: fia :)

Detta inlägget gillade jag. tyder på att vi har de rätt gutt på jobbet :)

2009-05-16 @ 20:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0