Drömjobb

När man var barn så trodde man att allt var möjligt. Man hade all tid i världen och hade livliga fantasier och visioner om hur ens liv skulle se ut när man blev äldre och vuxen. Jag har fortfarande stora planer. Kanske för att jag inte riktigt ännu vet vad jag ska plugga till när det väl kommer till kritan. Pluggar man till det man vill, så uppfyller man drömmen? Men är det samma dröm som när man var ett barn? Jag ville bli...

Upptäcksresande, som Christofer Columbus.
Veterinär, men mest för att alla andra ville det.
Stuntkvinna, att hoppa ut genom ett flygplan och låtsas vara någon annan lät som rena drömmen för mig. Inte läskigt alls. Jag övade mig redan som 7 åring, när jag hoppade från femman i simhallen alldeles själv. Mamma var inte så glad över det när jag med stolthet kom hem och berättade det. Pappa skyndade sig troligen därifrån. haha...
Konstnär, men det vill jag fortfarande. Men mer på hobbynivå.
Författare, oj jag vet inte hur många skrivböcker från skolan jag har med noveller och berättelser. Fortfarande en dröm.
Popstjärna, jag och Jossan spelade in några låtar på en skiva hemma hos Funkabo-Stefan. Inte mycket att hylla. Den drömmen dog ut innan den hade börjat...

Vad var ditt drömyrke när du var liten?
Vad blev du?
 (Och isf. är du nöjd?) / Om du studerar, vad tänker du bli?
Har du samma mål och drömmar som när du var liten?

Vad gör du om 10 år?
Var så snill och svara, jag är intresserad av att veta.

För mig är det nu helg och jag är lycklig. Det känns som en dröm att äntligen vara fri från jobb. Av 25 dagar har jag varit ledig 1, så jag tror ni skjønner vad jag menar.

Loooove!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0