Sommar sommar sommar!

Det är soligt ute. Nere på Grönland var det nästan vindstilla, med någon enstaka bris då och då. Varm dessutom! Fick sommarkänslor. Hela dagen har jag drömt mig bort till sommaren. Jag älskar sommaren och att då vara i Kalmar. Det spelar ingen roll vart jag i världen befinner mig, för jag tycks alltid få en längtan hem till svensk sommar, sommar i Kalmar. Det är en bra stad då. Det är en ganska bra stad annars också, men speciellt då!

Småstäder är ganska bra trots allt. Jag är lite trött på storstadslivet och anonymiteten. Folk som trängs och knuffas och bara är så egoistiska. Det finns inte mycket till övers att vara en medmänniska här, verkar det som att folk resonerar och det är klart att det beteendet skickas vidare och skapar inte annat än kyla.

En liten påminnelse om varför vi älskar sommaren...

                                                                          
Att sjunga om studentens lyckliga dar...

och att djupt förtränga hur många år sedan det egentligen var man själv
sprang ut lyckligt ovetandes.

Att ha fått lite för mycket av det goda...

 Men man orkar inte bry sig mindre.

Att kunna njuta som att man är utomlands...

När man i själva verket bara är på Öland.

Att man blir så lat...

Att man inte ens orkar laga mat (eller ens le för kameran).

Att få en blöt puss av nån man tycker om...

Även vad det kan innebära att den munnen har varit tidigare...

Att bara sitta...

Men ändå kunna känna sig oövervinnlig.

Att sitta tätt in till vänner...

För att få lite kroppsvärme en sen sommarkväll.

Att känna en otrolig lycka

för att Sverige gör mål.

Och självklart, sist men inte minst...

Att cruisa runt i en bil...

BARA FÖR ATT!

Visst längtar ni också lite till sommaren när ni nu vet och blir påmind om alla fördelar!?
Moa

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh vilka härliga bilder, lite man längtar till sommaren! Allt bra annars? Kram

2009-03-17 @ 22:35:40
URL: http://eernst.blogg.se/
Postat av: Mu

Vilken längtan man fick efter sommaren, när man såg dina bilder. Men först våren. Det är nästan den bästa årstiden, då ljuset kommer, då det börjar bli varmt, då man har allt framför sig.



kramkram

2009-03-18 @ 09:18:14
Postat av: lisa

Åh man bli så himla glad! Det är samma väder här i skellefte just nu, fast dom säger att det ska bli kallare nu.. Kändes inge vidare. Men annars är det bara bra, har börjat komma igång och jobba lite nu också så det känns bra!=) KRAM

2009-03-18 @ 19:42:10
URL: http://eernst.blogg.se/
Postat av: Anonym

gulligt att vårt vrålåk fick vara med på en bild :)

2009-03-18 @ 22:24:29
Postat av: Anonym

åh, jag är inte gjord för det här med bloggar. skriva avsändare liksom! bye bye göte

2009-03-18 @ 22:25:47
Postat av: Anna

Myyyyys!!!! Jag älskar den bilden på oss i bilen!! Sommar, snart!! Jag längtar!!

2009-03-21 @ 19:48:40
URL: http://annalino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0