Någon gång måste det väl ändå vända?

För så lyder ju talesättet. Efter regn kommer solsken. Ikke sant!?
 Min vändpunkt kom igår vid halv 12, när jag satt på tunnelbanan och hade jobbat kvällen ute hos T.  Jag satt med ett stort leende på läpparna och något slags fnitterljud kom då och då från min mun, helt okontrollerat. Människor som satt runt om måste ju ställt sig frågan om jag var helt frisk i huvudet. Den galnaste av de galnaste. Psyket nästa!
 Men i själva verket njöt jag i fulla drag där jag satt med min musik i öronen och vetskapen om att det var söndag och att jag hade avverkat 70 timmar på jobb. Äntligen är vecka 12 över. Den kommer aldrig tillbaka..Möjligtvis liknande veckor, men inte just uke 12, 2009. Inget sorgligt med det, även om den hade sina ljuspunkter :)

Söndag - Ljuspunkten
Att få sova ut igår var guld värt. Söndag var den bästa dagen på hela veckan...Jag åt en god frukost, surfade på internet och det som för mig och Elin hade tänkt att bli en promenad slutade istället med en lång trikktur, vart vi hamnade vet vi inte. Men det var kul. Jag tog lite bilder, sedan hoppade vi av vid Aker Brygge och tog oss till Grunerlukka. Mötte upp Fia och så gick vi och köpte mumsiga muffins på 7 eleven.
Hur var er helg?


Söndagsfrulle...


Oh ja, den var god. Njöt länge och väl...Och ja, allt gick ned. Belive it or not.

Grunerlukka en söndag...

Varför inte en öl eller kaffe!?

Ingen ingen staaans..



Lilla Skippy...

Väldigt snäll och söt båt. Vi bytte nummer..


Elin står i egna tankar..




Det kändes som att vi kom till medeltiden..



Hittade ett mysigt fik..

Som visade sig vara en restaurang. Så vi gick vidare.


Istället blev det glammigt värre med 7 eleven muffins...

Äppel och kanel. Mums!



Måndag - En annars så trist dag...

Vecka 12 försvann och in kom 13. Ny day, ny vecka, nya krafter.
  De flesta hatar ju måndagar, jag med i vanliga fall. Men, det finns mycket att se fram emot och den blev extra bra när det visade sig att chefen kände sig lite krasslig. Han kunde inte göra annat än att sitta i kassa. Oj, så synd! Stackare!
Med ett försök att få musklerna i kinderna att slappna av lämnade jag kassan och bakom ryggen flinade jag stort och brett. Eskimoe is back on the floor. Timmarna flög iväg och det blev dags att gå hem.
Så här har det sett ut ikväll...

Elin bor i vardagsrummet..

Inte mycket till privacy! Stackaren.


Isabel var på bästa tänkbara humör...

För hon skulle leka pizzabagare. Jag tror på slutresultatet!


Nödvändigheter..




Jag var lite uttråkade så jag målade en tavla av vädret och kopierade upp
den som affisch.


Hur var er måndag?




NEW!
Fia kommer gästa bloggen nu i veckan med ett inlägg (Låter riktigt proffsigt!). Det kan bli underhållande!
Är hon bra så kan det komma fler tillfällen...Det gäller att ni flitigt kommenterar!

Moa


Kommentarer
Postat av: Mu

Som vanligt alltid lika kul att läsa din blogg. Fina bilder. Skönt att v 12 är förbi och att den närmsta tiden blir lugn och trevlig :)

kram kram

2009-03-24 @ 14:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0