Mycket väsen för ingenting!?

Sedan flytten till Norge i september har det härjat många bränder här i Oslo. För två helger sedan hade brandkåren fått släcka fyra bränder här på Grunelukka. Vi var helt ovetandes och det var först dagen efter när jag var ute hos T och jobbade som vi såg det på nyheterna. Jag började noja! Men efter det har det varit lugnt och jag har inte tänkt mycket på det. Inte alls för att vara ärlig.
Förträngning? Må hända!
Men när jag nu ikväll kom från träningen och hade händerna fulla med mat från konkurrenterna såg jag plötsligt när jag svängde ned på vår gata att det var stort pådrag. Ambulanser, brandkåren, rökdykare och polis. Jag var på väg att släppa kassen från Kiwi för att börja springa (som på film), men hejdade mig när jag såg att det inte var vårt hus det gällde. Puh, då är det ju lugnt! Jag lunkade istället på i min egna takt och när jag kom närmre förstod jag att det gällde sushi restaurangen, eller huset bredvid!? Jag tog en sväng förbi och gick kvarteret runt för att inte verka för misstänksam. Får väl läsa VG i morgon för att se vad det handlade om.
Jag kom hem och berättade om kaoset här nedanför. Isabel tjöt "Jag vill inte dö!" Nej, vem fan vill det? Isabel och jag började 'peppa peppa ta i trät' när Jonna helt plötsligt utbrister. "Men börjar det brinna i vårt hus så har vi inte en chans. Då kommer vi att dö!" Det lät som att hon hade sagt det mest naturliga i hela världen. Men för mig och Isabel kom det som en chock. Vi såg på varandra med stora ögon. Men, så kan du ju inte säga! svarar jag förnärmad över tanken på att hon faktiskt skulle få rätt om en brand skulle inträffa. Det finns inte många utvägar från femte (eller är det sjätte?) våningen. Jag kom i alla fall på min flyktväg och det är ut på taket. Jag skulle helt enkelt klättra ut och strosa över till grannhuset. Piece av en kaka! 
Svenska Föreningen, där John bor, hade börjat brinna i natt. Så de blev evakuerade till en annan fastighet, där de fick sova. Det hade börjat brinna i tvättstugan och de hade lyckats släcka den. Men allt är rökskadat. Fy fan, inte kul alls. Svenska Föreningen ligger fem minuter från oss. Så det är väl en pyroman som härjar i vårt område. Läskigt!




Shit, jag har verkligen börjat blogga mycket nu. Idéerna bara flödar..Men känner mig lite osäker på vad som är intressant för er att läsa och inte...Tips någon!?

M

Kommentarer
Postat av: Mu

Det är ju förfärligt vad är det för sjuk människa som håller på att tända på??? Jag tycker det känns väldigt obehagligt och veta att du är där mitt i smeten.

Vad du ska blogga om???

Fortsätt som du gjort, om allt möjligt för det är alltid intressant att läsa din blogg.

Nu ska jag jobba.



kram kram

2009-04-01 @ 06:59:54
Postat av: Elin

Nämen fy!! Ska jag verkligen våga komma tillbaka!! Men känns skönt att du kommit på en flyktväg iaf.. går ju klättra ut genom fönsterna vid soffan :) bra ;)

jag sitter ute i solen på altanen o svettas nu!! känns som sommar :D skulle lätt kunna ligga här i bikini ;P

Blogga på som du gör!! :)

2009-04-01 @ 12:37:08
Postat av: fia

Haha det känns ju väldigt tryggt här uppe på 5:e våningen :P



Du behöver inga blogg tips. men bilder kanske? ;)

2009-04-02 @ 09:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0