Gästbloggerskan Fia :)

Lite om mig fia (som förstör moas underbara blogg)  
 

Fia här som skriver idag, känns kul att blogga igen. Var flera månader sedan jag la ner min egna blogg. Ni alla tror väl att jag tjatat ihjäl Moa tills hon tillslut gick med på att låta mig gästblocka, men så är ikke fallet utan HON frågade mig. Fast jag var ju inte direkt seg med att svara ja. Haha :P

För er som inte vet vem jag är så heter jag ju Sofia, är 21 och bor i Oslo tillsammans med Moa och har gjort sedan September månad. Jobbar som personlig assistent där jag trivs sådär bra va :P Kommit på att yrket nog inte passar mig. Isåfall måste man hitta en person som man verkligen klickar med och som respekterar en. För just nu känns det bara som om jag är en slav åt en person som egentligen bara bryr sig om sig själv och skiter fullständigt i mig. Opps, bittra fia:P

När jag inte jobbar så tränar jag 3-5 dagar i veckan (Det behövs eftersom jag är godisberoende) För er som inte sett mig på några månader så väger jag nu över 200 kilo, har mer celluiter än en gropig grusväg på öland, och kan inte längre se mina egna fötter. Men allt detta ska försvinna tills sommarperioden så jag slipper skrämma barn och familjer på öland. Och turisterna ska slippa tro att det finns valrossar på stränderna i Sverige :P

Annars umgås jag med annat kalmarfolk som finns här. Har tyvärr inte lärt känna många norska guttar och jenter , förutom min kära vän Håkon som är från norra Norge och pratar obegripligt svår norska :P Han förstår tydligen inte mig heller, för halva tiden vi umgås består mest av att vi tittar på varandra konstigt och ständigt säger :

     -Vad betyder det du just sa? Säg det på engelska då. Haha.

 Men norska folket är roliga och väldigt trevliga. Sjukt sport/skid intresserade, barnen föds med ett par skidor på fossingarna och stavarna i händerna,  dom går ständigt runt i sina skidställ och ser allmänt fåniga ut faktiskt. Ska bli skönt med vår så vi får se dom i andra kläder förhoppningsvis.

Vår vänskap:

Moa och jag lärde känna varandra för ungefär 8-9 år sedan. Vi gick på högstadiet och läste tyska tillsammans. Både hon och jag var hatad av läraren och därför fördrev vi tiden med att prata skit istället och vi klickade på en gång. Sedan dess har vi nog varit oskiljbara, alltid umgåts non-stop . Har nästan upplevt allt tillsammans med moa. Vi har partajat på hultsfredsfestivalen, Såg varandra skaffa första kärleken, blivit fulla tillsammans, Gråtit floder tillsammans, skrattat floder tillsammans, Rest runt i Asien tillsammans, bott ihop osv osv. Vi har både gått igenom bra och dåliga tider tillsammans, me alltid funnits vid varandras sidor.

Moas och min relation är väldigt speciell. Som ni alla kanske känner igen så har man olik relation till varje vän. Alltid en festvän, den roliga vännen,  Stöttepelaren,  en skvallervän, en trygg vän, en mindre bra vän osv osv. Moa är för mig min trygga/djupa vän. Vi pratar om allt i världen. Moa har gjort mig till en djup person faktiskt som tänker alldeles för mycket på allt. Och jag älskar att analysera allt med moa. Man kan alltid vända sig till Moa om man känner sig ledsen för hon ställer alltid upp. Vi har som sagt en speciell vänskap och då menar jag på ett bra sätt. Vi känner varandra utan och innan och tysthet kan ibland vara vårt sätt att kommunicera, då det inte behövs några ord. Vi kan vara galna, flummiga och vi älskar att bara sätta oss i en bil och låta bensinen föra oss dit den vill ;) 

Moa är en väldigt fin person som är underbar att ha vid sin sida. Hon är för mig genomsnäll. Inte hört henne säga något illa om någon annan människa många gånger under dom åren jag kännt henne (hur fan gör du? Haha) Hon är ärlig och hon har även 2 ruskigt bra talanger.

<!--[if !supportLists]-->1.       <!--[endif]-->Talang 1 , FOTNING!

Hon fotar som en gudinna haha, hon ser  saker som vi andra ”normala” inte gör. Som tex för 2 veckor sedan då jag såg henne sitta och fota ketchupen på mac donalds helt frenetiskt, tittade på henne med en konstig blick och tänkte väl någon som att hon inte var riktigt klok, men ack så fel. Bilderna kom upp på datorn och dom var coola. Hon hade till och med lyckats fånga något i en ketchup hög. Haha.

<!--[if !supportLists]-->2.       <!--[endif]-->TALANG 2, HENNES SKRIVANDE

Moa skriver på ett enkelt, roligt och trollbindande sätt. känns ju sådär kul att jag kommer och förstör henne blogg nu med mina dåliga uttryck,  mina ständiga förkortningar och min ”dyslexi” svenska. Haha.  Jag har alltid sagt till Moa att jag ska på något sätt bli rik och sedan ska jag satsa alla mina pengar på Moa och hennes böcker.  Jag vet att Moa kommer lyckas om hon vågar satsa på sitt skrivande. Det känns tryggt för min del, för lyckas inte jag så gör hon iaf och då vet jag en som kommer försörja mig livet ut iaf !

 Idag är jag ledig så jag ska ut och traska i det underbara vårvädret i Oslo. Hörde att väderguden hade spelat er ett spratt i kalmä och gett er snö. Hoppas den är borta lagom till maj iaf då vi entrar Kalmar igen. Ska bli skönt att komma hem till trygga kalmar där sommaren är som bäst och där folket som knäppast.

Ha det så snakkes vi !! Klem! Over and out fia

Här kommer lite bilder på mig och moa.

Thailand 07

Kalmar 07

Malaysia 08

Göteborg 08

Oslo 09

Oslo 09


Kommentarer
Postat av: Mu

Kul med din gästbloggning Fia, du är inte så dålig på att skriva du heller.

Fina bilder vilket jag alltid tycker är kul.



Ja idag så vaknade Kalmar upp till en vit blåsig morgon, det mesta av snön är borta nu (som tur är) men det är kallt som tusan.



Men snart är det vår och värme och på söndag går vi över till sommartid.

kram kram

2009-03-24 @ 20:26:00
Postat av: fia

Tack Lena :) Det var riktigt roligt att skriva och lägga ut lite bilder :) Kanske blir fler gånger=)



Kram:)

2009-03-25 @ 10:39:51
Postat av: mia

ni ar for fina! tanker pa er !

2009-03-25 @ 12:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0