Frustrerad

Har haft en riktigt dålig dag på rema. Jag är bara så less på det. Jag känner mig frustrerad inombords. Att sitta i kassa 8 timmar per dag. Hej. Påse? Kvittering? Tack! Ha de! Det är samma rutiner varje dag, och inte speciellt varierande rutiner för den delen. Sjukt monotont. Jag skriker inombords. Vill slita av mig håret. Hoppa över disken och strypa vissa kunder. Ungefär så känner jag mig. Frustrerad över att tiden går alldeles för sakta, att människor kan vara så elaka och att jag inte utvecklas på något sett.
Jag ringde mamma idag på lunchen för att "gråta en skvätt", kändes skönt. Även om jag inte ville höra att det bara är jag som kan förändra det. Jag vet ju det så mycket väl. Det är jag som väljer att vara här osv. Men på ett sätt känns det som att jag inte kan ge upp heller. Då skulle allt vara förstört. Allt jag kämpat för skulle vara förgäves.
Kommer att hålla ut till maj, sedan ska jag fira med champagne!

Det är soligt ute. Jag åt lunch i parken mitt emot rema och drack varm choklad. Man blir glad av sol. Hade tänkt dra in till stan efter jobbet. Men jag fick jobba över och det gjorde mig irri, även det att jag förmodligen inte får ledigt under påsken som jag hade hoppats på. Så då valde jag att ta trikken hem...och här sitter jag nu. Istället ska jag dra iväg och träna för att bli av med alla tankar och försöka hitta motivation till att gå till Rema i morgon.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0