Lördag

13.47
Hur ofta händer det att man ser två riktigt bra filmer, på två dagar!? Inte ofta. Jag menar inte om du aldrig sett de tidigare.

I torsdags såg jag Twilight. Den filmen handlar om en tjej, Bella, som flyttar till sin pappa i Forks (Washington). Hon börjar på en ny skola och lär känna nya människor. Samtidigt pågår konstiga mord i den lilla staden som sätter skräck i invånarna. Hon fastnar för en speciell kille på hennes nya skola. Han verkar annorlunda liksom. De börjar umgås även att han till en början inte vill. Men det gör bara att Bella blir ännu mer intresserad av att veta sanningen om honom.
  Twilight är en mörk film, det skapar stämning. Det läggs i genren av andra som romantiskt drama/ skräck/ thriller/ action och jag kan bara hålla med. Jag tyckte filmen hade en bra story helt enkelt.  Twilight är en vampyrfilm...

Vill inte avslöja för mycket. Mitt tips är att ni ser den!

 



Den andra filmen skriver jag om senare, för nu ska dona mig. Ska in till stan och träffa Anna. Vi ska hem till John och spela nintendo Wii. Aldrig gjort det, så det kan bli sjukt spännande.

Ha en bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0