Förhållandefet?

Efter att ha laddat upp lite bilder på datorn från lördagsfesten ser du till din fasa små röda äppelkinder.
 Nej, men det där är väl ändå inte jag, tänker du!? Det måste vara *Kalles bästa väns flickväns ex systers pojkväns kusins brud, Anna. Du zoomar in lite väl mycket och känner igen den bekanta näsan. Men, det där är inte Anna. Det är Jag!!

Bortträngning och förnekelse är bra...
För tillfället.
Du minns nu hur folk i lördags hade påpekat att hon och Anna var slående lika varandra, nästan som systrar! Du hade bara skrattat bort det och tagit en stor klunk med cider för att svälja ned klumpen i halsen. Det hade fungerat! Dina smaljeans kom inte högre än till knänen, men de hade du ju efteråt slängt längst in i garderoben. En annan gång, till sommaren kanske. Nu är jag ju lite svullen efter julbordet. Det var ju trots allt bara en månad sedan. Förbaskade julmat!

Bortförklaring ännu bättre...
Jo visst, sedan jag träffade Kalle har det ju blivit lite dålig matlagning. Pizza minst en gång i veckan, ingen träning (han säger ju att han tycker om mina love handles), öl, vin, cider om helgerna och någon kväll i veckan så där, men va fan är det lillördag så är det ju! Ja du, det är bara förnamnet. Men vi tycker ju om varandra så mycket, vi passar ihop. Jag mår bra med honom!

Trygghet, bekvämlighet and so on and so on. 
Du kommer på dig själv med att du inte kommer ihåg när du fixade i ordning dig sist inför Kalle. Äh, men han tycker jag är hur snygg i alla fall, hur jag än ser ut. Jag kan fluffa runt som jag vill, han fixar ju inte till sig inför mig heller!
Jämföra vem som kan släppa sig högst och vilken gas som luktar mest har blivit som en vardaglig lek. Hur kul som helst! Du får en chock när du inser att badsäsongen faktiskt snart är här. Du rotar fram vågen som har legat och dammat ett tag. Oj, här skulle det behövas dammsugas!
The moment of truth. Du ställer dig på vågen. Du blundar, men tänker sen att det inte kan vara så farligt i alla fall. Du tittar ner...Det är värre än du någonsin kunnat ana.

Sista tiden har förhållandefet kommit på tal, därför tyckte jag att det förtjänade ett inlägg. Så här kan det vara, så är det nog för de flesta för att vara ärlig. Och jag säger bara...att det faktiskt är lite småkul. Att ens ego får trygghet i kärleksväg gör en bekväm, eller?

Ta mitt inlägg med en nypa salt.

Moe

*Kalle är påhittade. Även Kalles bästa väns flickväns ex systers pojkväns kusin brud, Anna är det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förnekelse förnekelse....alla andra har blivit förhållandefeta men inte jag.....eller hur...hahahhaha



kram kram Mu XL

2009-01-27 @ 20:59:07
Postat av: fia

Hahaha sambofeta :)



Btw tror du och jag blev lite sambofeta nu sedan vi flyttat samman.

Jag tänker då iaf alltid när jag sitter med en chokladkaka:

-Moa älskar mig hur jag än ser ut så jag kan lika väl slänga i mig denna och 3 till :)

2009-01-28 @ 12:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0