Så här såg mitt 2008 ut...Part 1

Januari.
Jobbade på Lagerträdet, festade och umgicks med kompisar. Hjälpte Fia att flytta in i hennes lägenhet.

  
Fias lägenhet.

Februari.
Det blev jobb och väldigt mycket te och alfapetkvällar. Vi flyttade och sedan åkte jag, Judit och Jipe till Bangkok.


Tigertempel, tempel, barn som leker i vattnet, Bkk river, Gullivers.


En video från Khao San road. Jag och Philipp, en kille från Tyskland sjöng för fulla muggar.


Mars.
Vi reste vidare till Koh Chang och lärde känna mycket nya människor....



Vi hade så kul att vi inte ville åka där ifrån, men tillslut blev det dags att dra...Så vi for vidare till Kambodja.



"Kambodja är vackert med sin röda sand och färglada lister på husen. De kilometerlånga fälten med torrt gräs, enstaka buskar och träd är så vackert i solnedgången. Jag får en känsla av att leva i total frihet när jag ser det här utanför bussfönstret. No worries! Barn som leker i de smutsiga åarna och föräldrar som sliter för sin familjs levebröd. Vissa på risfält täckta av vatten, gående barfota och sliter upp rötterna." 13/3 2008

Vi reste tillbaka till Bangkok för att möta upp Fia, Frida och Emma. Det blev ett kärt återseende.

 "Jag och jipe kom innaför dörren till vårt rum. Judit satt nyvaken på sängen. Dom har inte kommit än va? frågade jag Judit. Hon svarar nekande. Jag går bort till min säng och ska byta kläder. Ut från toaletten kom tre bruna och fina tjejer. Hallå där! Jag blev så jävla glad, rent ut sagt att få se Fia igen så jag kommer inte ihåg så mycket. Jag blev blockad i huvudet. Men tror det gick till så här att jag tog språnget upp på en säng och hoppade sedan på Fia gränsle. Där hängde jag som hennes lilla apa och vi kramades om väldigt länge. Två bästa, som var överlyckliga över att få se varandra igen." 25/3 2008


Kalmartruppen drog till Koh Phangan för Full moon party...



Efter en vecka drog vi till Railey Beach för rehab.



Lugnet före stormen och vi reste vidare till Phi Phi, svenskarnas ö.



Emma valde att lämna oss på Phi Phi och drog hem till Sverige. Five left...

April.

Vi reste till Langkawi, Malaysia.


Där upplevde vi vattenfall, krokodilfarm, reggiebar, vattenfestivalen, sea world... och Mc Donalds.



Vi for till Perhentian och blev även här väldigt bra kompisar med invånarna, som på alla andra ställen.



Vi var länge på Perhentian. Hade svårt att lämna det underbara paradis som det är!
Under tiden här paddlade vi kajak, snorklade och besökte Robinsonön Tenga.


Mitt livs lyckligaste dag tror jag!

Fia och Frida lämnade oss...Och nu var det bara vi tre kvar som det var från början...
Några dagar senare reste vi till K.L för att flyga till Borneo.

Kom till K.K, men drog sedan till Sandakan. Vi trekkade i djungeln, besökte ett rehabiliteringscenter för orangutanger och på vägen tillbaka till K.K stannade vi till i en bergsby. Där bodde vi över natten och passade på att besöka teplantage och hot spring källor.



"Borneo är fantastiskt vackert! Vägarna utanför fönstret är slingriga, vi har åkt över molnen och berget vi åker på bjuder oss på en fantastisk utsikt, när väl molnen ibland skingrar sig. Bussen vi åker på har en toalett som ständigt ger oss en frän doft av urin." 24/4 2008.

Maj.

Vi flög till Bali och upptäckte paradiset på nytt när vi kom till Gili Islands.



Tillslut blev det dags att lämna Bali för Kuala Lumpur och Sverige.



Juni.

Jag började jobba på Lagerträdet igen och självklart blev det Springbreak.

 


Juni.
Sol och värme höll i sig. Vi passade på att njuta så gott det gick...Jag fick en ny gitarr av pappa, midsommar kom och Thilda slutade ettan.



Midsommar blev väldigt lyckat.

 Vi hejade på Sverige hemma hos Willy.

Juli.

Jag njöt av sommaren...och Strand(en).


Och det blev många fikor på Mias jobb...



Slut på del 1.


Kommentarer
Postat av: Mu

Alltid lika kul att läsa din blogg.



kram kram

2009-01-19 @ 08:25:33
Postat av: Söte Göte

åhh, jag blir tårögd! längtar tillbaks såååå mycket. hoppas vi syns snart bruden

2009-01-19 @ 10:38:32
Postat av: fia

Du fick mig att känna glädje, sorg, längtan och älsknad i detta inlägg. fick spendera mycket tid och har många minnen tillsammans med dig från 08. Vi har upplevt så mkt och jag är glad att du ständigt finns vid min sida :)



Älskar dig något grymt du underbara varelse :)

2009 då kommer vår jorden runt resa =)

2009-01-19 @ 17:01:21
Postat av: lilla hjärtat

ohhhh vilket inlägg, det har du kämpat me min lilla mooos=) gud va jag längtar tillbaka..men det e ju nästan lika braa här i oslo ju=)hehe icke sant =)??pusssssssssss

2009-01-19 @ 22:48:26
Postat av: FridaR

Riktigt härligt inlägg mooe:) Fan vad gutt vi hade! Många goa minnen. "de e inte svett, de e grillspett"! Hoppas allt är bra:) Puss & Klem

2009-01-20 @ 13:17:52
Postat av: S

Ja testa det fiket, riktigt bra! :)

Hahaha jag antar att du menar första låten som kommer på? Nää tyvärr är det inte jag som sjunger där....

Men andra är jag! Du får lyssna på den istället ;) hihi



2009-01-21 @ 09:43:56
URL: http://sobielicious.blogspot.com
Postat av: S

Jaha! Nej det är inte jag, det är Elisa. haha jag glömde att jag lagt upp en ny, så nu är jag tredje låten! haha

Kiss me, Yellow och Fix You är det jag som sjunger i den spellistan... :)



Jag är från Göteborg, bor från och till i Oslo nu...

Vart jobbar du i Oslo?

2009-01-21 @ 16:53:24
URL: http://sobielicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0