"Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig veldig skuffet!" Drit bra!

Livet flyter på. Jag har haft riktigt kul de senaste dagarna på jobbet. Blivit mycket skratt med kunderna. Känns som att jag blivit bundis med folket på Grönland. Det är ju alltid samma människor som kommer in varje dag och det är kul. Då kan man börja prata lite...Blir det en marlboro light idag med? Inte? Jaha, du har varit i Sverige och köpt? Ja men då så! Ja, verkligen, mycket billigare! Nej, jag röker inte. Men snusar och jag köper det i Sverige jag med!
Vilken bra säljare jag är!
För några dagar sedan kom det in en gubbe. Han påpekade att han tyckte att det var bra att vi inte hade myntautomater, och drog en story på säkert fem minuter om hur mycket han hatade dem. Ja, det är krångligt svarade jag! Han fortsatte sitt utlägg och sa att han också tyckte det var krångligt och att man blir så förvirrad. Jag svarade tillbaka "Jeg blir ikke sint, bare veldigt veldigt skuffet", vilket typ menas Jag blir inte sur, bara väldigt väldigt besviken.
Gubben började gapflabba och det är mycket möjligt att det var hans höjdpunkt för dagen (Oj, vad jag creddar mig själv). I ett andetag fick han ut..."Du, jag är pensionär. Jag vet vad du pratar om!".
För er som inte fattar vitsen, så är det en reklam som går. Den är väldigt rolig och gullig. Små barn som är lillgamla och vuxna som beter sig som barn. Måste nästan lägga in den här i inlägget så ni får se.



Berättade om gubben för chefen i slutet av dagen och även han började gapskratta, över att jag hade varit så klyftig! Han sa att det var viktigt att ha humor med kunderna. Jodasatte...Guldstjärna på mig!

Jag ska börja jobba extra hos Fia tanta. Fia jobbar som personlig assistent hos en kvinna och hon behöver fler assistenter, så jag ska börja på upplärning nästa vecka. Det blir Fia som får lära upp mig så det känns skönt. Får se lite hur mycket jobb det blir. Men kanske några kvällar i veckan? Kommer enbart bli kvällar då dagarna spenderas på Rema och det vet hon om, det är bra!

Moa

Kommentarer
Postat av: fia

Mina hjälteinsatser på sistonde är att ordna jobb till dig o sen skänkte jag 1 kr till en uteliggare idag :) Han tjöt av lycka o jag skämdes mest för trodde jag hade mera haha :P

2009-02-12 @ 18:31:22
Postat av: Moa

Ja jävlar. Vilka hjältar vi har blivit! Dagligen goda gärningar! Bra e vi! Ja, du fixar jobb till mig och jag till dig! Vi hoppas på Lagerträdet i sommar! Helan och halvan, sä ja ba! pöss

2009-02-12 @ 18:35:51
Postat av: jipppe

hahaha..fan va bra sagt moee..ibland lyckas du !! du lär gjort hans dag, och typ hela hans liv =) braa! annars då? ferre imon !pösssss / jipppe

2009-02-12 @ 20:04:25
Postat av: jipppe

nu har jag gjort dagene shjälteinsats..väckte min kära inneboende magnus nu, för att han hade försvoit sig, börjar jobbet om 10 minuter..stackarn! bra att han har snälla människor som ME in tha house =) ja nu vet ni! hadeee

2009-02-12 @ 22:48:26
Postat av: Anna

Hahahhaha!!! Så jävla bra!! Den här måste jag bara börja köra med!! "Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig veldig skuffet!"



Fy för jävelen Moa, där fick du te att ;)

jag är tillbaka, med en försiktig start på blogg.se förresten. Krama brudarna från mig.



Pussas!

2009-02-13 @ 03:09:50
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: Mu

Du är rapp i kommentarerna.....vem brås du på måntro?...:)



Att gärna velat vara en fluga på väggen och hört det hela.



Snart ses vi.



kram kram

2009-02-13 @ 11:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0