20 februari

Jag och Isabel ligger i en varsin soffa och diskuterar människor. Het diskussion. Isabel jobbar i kundtjänst och gör inte annat än samtalare med förbannade kunder. För ett tag sedan hade hon tappat tålamodet på en kund som vägrade lyssna och i ren frustration kom det ut "Är du helt dum i huvudet eller?". Hon skickade kunden vidare till ett annat företag och innan dess bad den förbannade kunden om Isabels chefs nummer, för att berätta att Isabel borde få sparken.
Kunden ringde hennes chef och uttryckte sitt missnöje. Chefen som hade hört hela samtalet mellan de både, berättade det för kunden och sa sedan att de inte önskade denne som kund längre. Jävligt bra tycker jag! Att Isabel stod på sig och att hennes chef backade upp henne.
  Båda är vi less på människor. Det är helt sjukt hur mycket man kan störa sig. Men har man några 100 kunder per dag och de flesta är tattare, så kanske det inte är så lustigt. Väldigt speciellt folk på Grönland. Fyllon, pundare, tiggare, fattiga studentet and so on. Blir man trött på folk som vill ha billigare varor eller?

Fia har legat sjuk i den här veckan. Idag var hon hos en läkare och hon ha bihålsinflamation. Stackaren!
Men nu har hon penicillin, så snart är hon kry igen!

Jag skulle egentligen ha jobbat ikväll, men det hade kört ihop sig för T. Så jag ska jobba på söndag kväll istället. Kändes lite tråkigt, just för att jag hade ställt in mig på att jobba och ville få den gjord för att sedan kunna slappna av lite.
Men men, söndag it is. Kanske var bra på ett sätt för jag har varit helt slut i kropp och själ idag.
Har ägnat några timmar åt susselull på soffan.

Moa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fattar precis vad Isabelle går igenom, skönt att hennes chef backade upp. Och du din stackare.....du får träffa dem i verkliga livet...pust! Vet inte vilket som är värst med jobbiga kunder, ha dem i tfn eller verkliga livet?



Kram kram

2009-02-21 @ 15:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0