Och på en sekund var det fredag igen. Jisses!

Jag gillar idén på att göra goda gärningar! Kör vidare på den gott folk!

Jag skrev i förra inlägget att jag börjar bli bundis med Grönlandfolket...och om jag har!
Tidigt imorse på 7-eleven hörde jag ett hej! Jag vände mig om och såg tantan i rullstol som jämt är på Rema. Jag trodde knappast att hon hade lagt märke till mig. Visst pratar vi mycket och jag hjälper henne alltid med olika saker. Men hon verkar lite förvirrad, ganska glömsk för att vända myntet rätt. Men visst har hon lagt mig på minnet. Bor du här? frågade hon. Jag såg mig runt i 7 eleven butiken och tänkte säga nåt klyftigt, men det kändes inte så passande. "Jag bor lite högre upp" svarade jag och pekade i riktning. Jaha, svarade hon!
Såg trikken komma och fick ursäkta mig för att sedan ta löpet. Jodå, jag kom med!
  När jag sedan slutade jobbet och kom utanför jobbet såg jag henne komma körande! "Hej igen!" sa jag för att påminna henne lite, om det hade varit så att hon inte hade kopplat riktigt vem jag var! Hej! Slutar du redan? (visst hade hon kopplat) "Ja, varannan fredag slutar jag vid 1" svarade jag. Jaha, vad skönt. Bor du på Grunerlukka? "Jo, det gör jag" Jaha, vad trevligt. Jag med! Jag äter alltid frukost på 7 eleven vid den tiden. "Oj, är du alltid uppe så tidigt?" Ja, jag går upp vid 4. Jag kan inte sova längre! "Oj då! Åker du sen hela vägen ner hit till Rema då?" Ja, det gör jag! "Är det inte kallt?" Nej, jag är varm av mig! Vet du om ni har fått in några nya blomster? Och så konverserade vi en stund om väder och helg.
Efteråt kände jag mig så lycklig. Fredag, vetskap om långhelg, soligt och att jag träffade henne! Det gjorde min dag!

Ikväll blir det fredagsmys. Ska laga food till mig och Fia, sedan kommer jipe och vi ska dricka någon öl och sedan gå ner till Ryes, en pub! Nathalie, Isabel och Jonna ska ut och käka, men sedan kommer även de så småningom! Ska bli kul. Natta kom igår och är här och hälsar på lite. Alltid kul med besök!

Shitt, vad jag alltid ska skriva mycket. Får panik på mig själv! För hur intressant blir det för er när ni ser en hel uppsats framför er på skärmen?

Så här har fredagsmys sett ut hittills...

 Fias fredag. Kokt potatis, bea, kotlett och kokta grönsaker.
 My friday dinner. Bakad potatis med grönsaker, räkor och rom & rödlökssås.
 Fias fredag! kokta potäter, kött, bea, stekt svamp och brie.
 
Fias efterrätt till ovanstående bild. Vaniljglass med fudge och choklad i. Varma bär och kakao. Mums!

Det har inte blivit så mycket bilder ännu (vid tillfälle har vi varit så uppslukade av maten att vi inte har orkat ägna tid åt att fotografera), men det kommer att komma då jag faktiskt har skapat en Kategori tillägnad Fredagsmys. Har heller inte blivit så mycket dessertbilder, vilket alltid ingår i fredagsmys (vid tillfälle har vi varit så fullproppade att vi inte orkat ägna tid åt att fotografera).

Ska kila ned och köpa lite efterrätt nu.

xoxoxoxoxoxoxxoxoxooooo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jodå, det är bara kul att du skriver på ... de där vardagsdetaljerna, jättekul! Satt i bastun nyss och läste Stephen King och han har också det där raka sättet att rikta sig till läsasen som gör att man känner sig delaktig.



Det var kul med tanten, jag ser det framför mig, och det kan väl inte vara någon som tvivlar på din sociala kompetens ... när du är på det humöret, menar jag.



Bilderna visar på riktiga läckerheter, det ser ju jättegott ut, som en display till en restaurang är det. Det vattnas i munnen, dreglar som Homer ...



Kram/ Dad



2009-02-13 @ 19:24:47
Postat av: Mu

Det gör inte ett dugg om du skriver långa inlägg, de är, alla raderna, intressanta att läsa. Håller med pappa, vardagsdetaljerna är intressanta att läsa. Vilka fina bilder! Fortsätt och fota era fredagsmys-middagar. Jag är så stolt över både dig o Fia :)



Ha de



klem klem

2009-02-14 @ 23:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0