kAoS

Ja, idag har det väl varit lite kaos på jobbet kan man säga. Chefen är som sagt borta den här veckan och jag står för beställningen av frukt och grönt, samt mjölkvaror. Är väl inte så svårt kan man tänka?
Men, har man aldrig gjort det innan så är det inte så lätt. Mycket att hålla reda på!
 Deadline för mjölk är vid 10 och frukt och grönt vid 11.
Mjölkprodukterna var avklarat ganska snabbt. Ringde chefen och frågade hur man skulle göra för att skicka iväg beställningen. Jag tryckte på sänd och tänkte, jaha första avklarad nu då!
Gårdagens beställning av frukt var ungefär tre pallar, vilket är sjukt mycket. Normalt sett packar man upp all frukt för att se vad som finns och för att underlätta vid beställningen men det hanns inte med eftersom det kommer varor för hela butiken på tisdagar. Det gäller ju att  prioritera frys och kyl, så det inte tinar. Det blev därför ett himla sjå när frukten väl skulle beställas. Det var svårt att se vad som fanns på pallen och sedan hålla reda på hur mycket man tror går åt dagen därpå, så fruktbeställningen kom inte iväg i tid. Men den kom i alla fall iväg. När jag tryckte på sänd kom det upp i datorn att den synkroniserade. Hmmm, så gjorde den inte vid mjölkbeställningen. Helvete, den första kom alltså inte iväg.
Jag hoppas att jag inte blir ställd i skamvrån för detta, men har jag lite tur så går det inte åt så mycket, vi hade redan en hel del i mjökkylen. Idag var det dessutom inte så mycket folk, som det normalt sett brukar vara. Så håll tummarna för att mjölken håller till i övermorgon.

Vad som förövrigt ledde till kaos var att rullbandet i kassan slutade fungera, men även vikten. Så stackars John som satt i kassa var tvungen att gissa vikten hela dagen. Inte helt enkelt och vi gick med säkerhet minus idag.
Problemet var troligen orsakat av en propp och Hasmatullah och jag gick bort till elrummet längre bort i huset, men insåg att han inte kunde och jag ville då inte ge det ett försök, vad som helst hade ju kunnat hänt. Nej tack, jag vill inte stå som ansvarig för att ha släkt ned hela byggnaden.
Annars? Jo, vi hade en vikarie som slog ned lite burkar här och var och jag fick springa och kolla henne hela tiden, visst inte lätt att komma till en ny arbetsplats, men va fan. Lite vett har man väl? Så som att man inte torkar upp tacosås med en sopskyffel.  Så henne fick jag springa och ha pejling på. Dessutom när jag sa på morgonen att hon skulle sitta i kassa så ringde hon upp sin chef på bemanningsföretaget och sa att hon hade ont i ryggen, och ville inte sitta i kassa!Istället valde hon att lyfta de tyngsta lådorna i butiken, vilket som ni då förstod ledde till att burkar blev ödelagda.
Pantrummet var överfullt och en anställd kom 1,5 timme försent, ja men det är väl ganska normalt?
Så var min dag. Stress och kaos..Och en banan på hela dagen! Men i morgon är en helt ny daaaaag.

Så där ja!

Hur var er dag?
Moa

Oh ja! Glömde världens bästa låt...

                                


Kommentarer
Postat av: Mu

Låter som om du idag haft fullt upp! Men du fixade det med lite krydda av missöden :)

Det kommer att gå bra den här veckan det är jag helt övertygad om.

Själv har dagen varit okej. När jag slutade jobbet och kom ut på gatan så visade det sig att halva Kalmar var avstängt, pga bomhot.



kram kram



ps. Mjölken kommer räcka

2009-02-03 @ 19:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0