Den blinda och den friska hunden

Ett samtal väckte mig. Efter att ha agerat mellanhand gick jag och lade mig igen. Alarmet hade ju inte ringt ännu.
Jag somnade några gånger men vaknade upp igen. Alarmet ringde, solen trängde sig in igenom persiennerna. Jag gick upp. Kaffet var redan färdigt.
Lät tiden gå tills pappa ringde. Med en blind hund under armen och den andre springandes framför benen, hoppade jag sedan in i den gamle röde, som jag så många gånger själv kört. Jag, daddy, den blinda och den friska hunden åkte ned till Stensö. Vi gick femman. Lät den friska bada i vattnet för att sedan se henne ruffsa av sig det blöta.
Resor och plugg kom på tal.
Daddy Cool ska ut och resa precis som jag, det är underbart! Han åker till och med innan mig, redan i oktober. Han blir borta i några månader. Jag åker inte förrän i december.
  Med en gitarr under armen gick jag ned till bilen. Körde vägen hem till Fia. Hon bjöd på kaffe och jag bjöd på gitarrspel, båda sjöng. Vinden kände man inte av längs huskanten, bara den stekande heta solen.
Efter allt för mycket kaffe och sång hoppade vi in i en nedcabbad bil. Tog svängen runt Lindsdal, sedan Burger King. Hämtade Erika, som bjöd på gudomlig glass, bättre än marrängsvischen på donkan.
Nu är jag hemma igen. Det doftar gott från köket. Fläskfilé och potatisgratäng.

heppåre

Moe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0