resumé av lördagen

Det som först såg ut som ett oroväckande moln försvann på min himmel. Jag pratar om lördagkvällen.
I glömskans tecken gick jag oviss om att Mia skulle jobba till elva. I min lilla värld hade jag skapat en fantasilördag där hon och jag satt på balkongen med ett glas rosé, väldigt idylliskt sådär med lite rosa moln på himlen och svalor som flög högt där uppe. När vi kände att myggen började äta på oss skulle vi gå in. Spela ett parti biljard sedan spela gitarr och sjunga som kanariefåglar. Kvällen skulle bestå av en slags väntan. Ungefär som att köa utanför en rockkonsert ett dygn innan bara för att få bra platser. Vi skulle vänta hela natten, på att Richie from Norrköping skulle komma till Kalmar.
MEN. Så här blev det naturligtvis inte, för oftast blir det aldrig som man tänkt sig. Man bör i fortsättningen följa danskarnas levnadssätt. De är ju som ni kanske vet utsedda till världens lyckligaste folk. Just för att de inte har några förväntningar!
Men till slut fick jag nys om att Mia faktiskt skulle jobba. En djävulsk förträngning hade väl blockat det faktum.
  Min kväll slutade istället med att jag bjöd hit Anna. Vi satt på balkongen och drack rosé. Det var vackert väder. Ljummet och skönt. När vi väl ville gå in var det inte för att vi blev myggbitna, istället för att spela lite gitarr och sjunga.
Vi gal som grisen i granens topp. Helt perfekt!

Till slut skulle vi möta upp Mia. Vi fick eld i baken och cyklade in mot stadens mittpunkt. Larmtorget.
Blev en halv öl på Krögers, sedan gav jag upp. En french och sen satt jag upp på cykeln igen och trampade hemåt.

Det blev en grym kväll, trots att min fantasi gick i kras. För det är ju ändå vad man gör det till. Danskarna kanske ska lära sig att det är okej att ha förväntningar, för även om man har det och det slutar illa, så kan man vända det till något bra.

/Moa





Läppglanset heter rosé

Innan jobbet igår (söndag).




Jag kör igång med städning och tvättning. Perfekt städlåt är VengaBoys- Boom boom boom boom.
Den kan ni väl ändå inte ha missat?
Bra fart i den och städningen blir gjord:)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi, så tokigt det kan bli egentligen. Men det var riktigt mysigt. Och jag hade roligt om någon ^^. När jag kom hem hade jag kramp i käkarna av Mias knasiga påhitt. Hihi. Det gör vi om snart.



Duktig är du som städar åxå, borde jag med göra.

Pussen!

2009-08-03 @ 12:05:45
URL: http://annalino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0