Jag gick från mitt gamla liv, till mitt nya liv, tillbaka till mitt gamla liv på en dag!

Det händer att man någon gång tänker att; idag ska jag förändra mitt liv. Idag var en sådan dag för mig.
Uppe med tuppen utan sucken. På Stensö tog jag löpet, femman runt. Penny hade inte mycket till val, än att springa hon med. Pest och pina för hennes del. Ja, nu ska jag ju inte låtsas som att det var en enkel match för min del heller, oh nej. Förbipasserande tighta människor, i min sådär tre-kilometer-i-timmen-hastighet, undrade säkert om jag skulle lyckas ta mig runt utan att kollapsa. Tyckte jag såg någon hinta med en liten vattenflaska åt mig en gång. Vatten! Tänkte jag glatt och kände mig motiverad att följa efter, men det visade sig bara att den där gamla gubben som gick snabbare än jag sprang undrade om jag ville låna hans astmainhalator. Jag bara skakade på huvudet och sedan gick han ifrån mig.
  Men från någonstans kom energin tillbaka lagom till att jag kom vid ställningarna i slutet av rundan och jag fick för mig att jag skulle gå armgång. Vilket säkert hade gått jättebra, om jag inte hade svettats så fruktansvärt mycket om händerna. Vad nu dem gjorde för nytta under joggingpasset? Ja jag vet inte alls.
Jag skjutsade Erika, Fia och Frida till BK sen efter Stensö. De frågade om jag också skulle käka. "Nej, jag har börjat mitt nya liv idag, eller egentligen börjar det efter Mallorca, men jag tjuvstartar lite smått."
Allt var bra. Medan de andra var inne, satt jag utanför och åt på min lilla apelsin och kände mig sådär riktigt duktig. Riktigt grym brud är jag! Peptalk är alltid bra har jag hört.
Kom hem. Det gick flera timmar och som ni alla vet så var jag ju uppe med tuppen och hade alltså inte ätit sen halv sju (förutom den lilla apelsinen). Jag skjutsade Sofia till bussen, mamma och Dahn kom också för att vinka av henne.
Då kom allt som blixt och dunder i magen på mig. Fan vad hungrig jag var.
Allt förstördes, det blev en christos special, från lilla italia.

Får nog fila lite på min nya livsstil. Men det är ju trots allt fredag, semester, och i morgon drar jag till Mallorca.


/Moe

p.s just det, packa var det ja! ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, himmel och plättar. Mallis ja. Det är fan inte lätt att veta vad eller hur mkt man ska ha med sig. Jag lyckas alltid ta med mig för mkt ^^.



Mår bättre idag. Fick fatt i värktabletter sen som tur var :D I veckan blir det nog lugnt tror jag. Träffa lite folk typ. Ska partaja med Tommy på fredag :D Pöss!

2009-08-22 @ 11:59:40
URL: http://annalino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0