ROM - Ett kulturellt paradis

Maria jobbade som au pair. Jag och Malin hälsade på. Det var en månad före jul, 2007.

Vy Piazza Venezia


Från ett annat håll.

Vi stod på Vittorio Emmanuel monumentet (kyrkan)

Vackra byggnader.


Med Colosseum och Peterskyrkan i bakrunden har duvan en bra vy

Ett annat liv, en annan plats. Jag hade velat vara duva i Rom.

De flesta pizzerior ser ut så här

Väldigt inbjudande.

Demonstration

En kväll hamnade vi mitt i en gay demonstration.

Vatikanmuseumet

På vägen ut har de en rolig trappa som ser ut som en virvel.

Petersplatsen

Det  var soligt och varmt.

Karta

Malin var duktig kartläsare när vi skulle till Roms alla sevärdheter.


Forum Romana

Vi flög tusentals år bak i tiden.

Colosseum

Där satt ungdomarna och snackade.


Peterskyrkan

Det fanns vackra fönster som släppte in ljus

Någon gränd, någonstans i Rom

En av många vackra gränder.

Pizzeria

En stolt pizzabagare visar upp sina mästerverk.

Några vackra hus

Vid något känt torg.

Pantheon

Var vackert upplyst på kvällen.

I ännu en gränd

Där lös månen som en lykta i natten.

På en pub

Satte vi oss och drack en varsin drink.

Jag skulle gärna åka tillbaka till Rom. Det är en vacker kulturstad där det finns mycket att upptäcka och se.

/Moa

Kommentarer
Postat av: Dad

Det ser ut som i den där boken Änglar och demoner ... själv har jag aldrig varit i Rom, boken var bra och kommer på bio nästan nu ... bra kontrast på bilderna. Själv kom hem nyss. Varit i stan och spelat gitarr tills fingrarna nästan blödde. Det kanske ska vara så.



Kram

2009-04-18 @ 22:49:08
Postat av: Moa

Det är så det ska vara Dad. Då är man guitar hero. Var grillfesten bra?

Jag gillar också bilderna :)

2009-04-18 @ 23:51:51
Postat av: Elin

Ja det var mycket fina bilder! :) Rom verkar riktigt mysigt

tro inte att jag kommenterar nu bara för du hotade mig igår.. ;P haha

men moa kliv upp nu! solen skiner!!!

2009-04-19 @ 12:02:41
Postat av: Moa

hahahaa...Yes, jag e uppe. Låg o drog mig lite så att huvudvärken skulle försvinna:P Tittar ut nu o inser att det har kommit knoppar på trädet utanför. Våren är här :) wiho

2009-04-19 @ 13:56:16
Postat av: Mu

Åååå vilka fina bilder, en del skulle jag kunna tänka mig att sätta en ram runt. Det får bli Rom till hösten tror jag.

Nu spelar FF....aj aj aj 1-0 till Halmstad.



kram kram

2009-04-19 @ 15:06:58
Postat av: lisa

åh va härligt det verkar.. ursäkta att jag har varit så frånvarande haha men jag har varit i fjällen och inte haft nått internet, så=) men allt är bara hur bra som helst, har just kommit hem, har åkt bräda och festat som fan! hur är det med dig?=) KRAM

2009-04-19 @ 21:35:57
URL: http://eernst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0