Ensam hemma

Hemma i Kalmar igen. Allt känns lite för bra för att vara sant. Därför är det en sådan jobbig tanke att veta, att på måndag reser jag tillbaka till Oslo. Jag vill ju stanna här...I ett soligt Kalmar, där dagarna består av att cruisa runt i en bil, dricka öl, umgås med familj och vänner och bara må.
Idag har jag hunnit med att äta en god frukost ute på balkongen. Jordgubbar och grejer. Underbart! Det var varmt också, jag kunde sitta i linne utan att behöva frysa. Jag drog ner till Baronen och träffade Fia och Thomas. Han bjöd på glass. Det var gott. Smakade som glassen i Italien gör.
Därefter mötte jag upp Judit en sväng. Sedan skulle jag köra ut till pappa och då gjorde jag ett stopp ute i Läckeby innan och pratade lite med Jossan. Jag och pappa åkte ned till Enerevet, man svänger av vid den blå stenen...Som har suttit där i stenmuren sedan, jag vet inte hur länge....
Jag kom in till stan igen. Lagat mat, druckit en öl. Kollar med ett öga på Crocodile Dundee och inväntar Judit.

Mamma och Dahn har stuckit till London. Jag är hemma ensam...Och kan njuta av tystnaden. Det var länge sedan jag var ensam...Men som sagt, snart kommer Judit och då blir det girltalk på hög nivå.

Hur ser din påsk ut?





/m

Kommentarer
Postat av: Elin

Fest, grillningar och ätande, ungefär så min påsk vart :) underbart! och mycket sol och bra sällskap är ikke att förglömma ;P

2009-04-12 @ 20:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0