Myrfiber i snoken.

Ja, det e ikke nå vanskeligt arbeite. Det sa Ewas kollega till mig för att beskriva min arbetsuppgift. Okej, men vad är det jag ska göra då? Jag var ett enda stort frågetecken! Nej, det kunde ingen svara på.
  Fia fick gå iväg för att bli visad till sitt "sybord". Haha. Själv fick jag följa med till det andra lagerhuset. Kom in och alla var supertrevliga. Alla kom och hälsade. Tror ni jag kommer ihåg ett enda namn elr? Jag tror att en kille kan heta Steiner. Men säker är jag inte.
Okej, nu då. Vad har jag egentligen gjort idag? Förstår att ni är förväntansfulla. Här kommer det....
Jag har tillverkat soff/fåtölj stoppning. Alltså tillverkat dem där små kuddarna så man sitter skönt när man ska chilla framör tv:n. Mmmm. Har väl gjort sådär 200 idag. Jag har ingen aning, men det kändes som miljoner av dem!

Här kommer en fåtöljstoppnings lektion.

Först lägger man sådär 20 lager av bomulls"filtar/mattor" (vet inget annat ord för att beskriva det). Det är alltså stora balar (som dessutom är tunga) av bomull som vi lägger upp på ett ca 10 meter långt bord (alltså 20 lager). Sedan lägger vi plast över och trycker på vakum så bomullen trycks ihop och blir platt och hård, sedan kommer det en lazermaskin som beskär mönster. När det är gjort så tar vi bort plasten. Och sedan är det bara att börja stapla in alla kuddar som blivit gjorda. Efter det tar man bort resterna av kuddarna och stoppar dem i en mangel. Sedan är det bara att börja om på nytt.
Hm! Ja, vad ska man säga!? Jag förstår inte människorna som varit där i flera år.
På lunchen försökte jag skämta till det lite och frågade vem som kunde briljera med att ha varit där längst. En gubbe (typ 40, mamma ta inte illa upp nu. 40 är inte gammalt! Men gubbe är faktiskt nåt man själv förtjänar att kallas om man beter sig som en ) räckte stolt upp handen! Ja, kul att han kunde känna sig stolt över sina 13 år som fåtöljstoppare. Själv blev jag bara deprimerad och önskade att jag hade hållit tyst.
Sista halvtimmen städade vi och då skulle jag sopa upp allt myrfiber. Shitt, befinner man sig i bomullsriket hela dagen så har man sedan snoken full av myrfiber.

Känns gutt att ha jobb, även om det är ett drite (skit) jobb.
Men det bryr jag mig inte om...Nu börjar man få lite struktur!


Nu ska jag gå och fräsa. Kanske har så mycket bomull att jag kan få ihop till en extra kudde i natt!?


xo




Kommentarer
Postat av: Mu

Hallå där Lambi, du verkar ha haft en upplevelserik dag. Näsan full av bomull??!!!! Då kommer du inte frysa om den i alla fall....hahahaha



kram kram

2008-09-10 @ 19:40:57
Postat av: Fia :)

Jävligt snygg och skön kudde vi fick av att fräsa. Efter jobbet imorgon kanske du kan göra mig en `? Vore hygglo. :) Kyss o klem

2008-09-10 @ 20:31:56
URL: http://sofiasaventyr.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0